Companii

Japonezele de la Suzuki, vandute de unguri

11.01.2006, 19:26 88

Distributia de automobile si motociclete Suzuki pentru Romania va fi controlata incepand cu acest an de Magyar Suzuki Corporation, care va deveni singura entitate care va reprezenta producatorul japonez pe piata romaneasca.

In aceste conditii, companiile RS Sara Motors si B&S Motors - care coordonau importul, distributia si service-ul pentru Suzuki pe piata autohtona - vor avea statutul de dealeri, fiind subordonate sub toate aspectele Magyar Suzuki Corporation.

"Ramanem parteneri, dar, din acest moment, deciziile le apartin celor din Ungaria, strategia va fi elaborata in Japonia si va fi aplicata din Esztergom (localitatea in care functioneaza fabrica Suzuki din Ungaria - n.r.). Vom sti cu siguranta care este situatia in momentul in care reprezentantii Suzuki vor veni aici", a declarat Razvan Sandru, director general al RS Sara Motors, companie care coordona zona Transilvaniei si Banatul.

El a precizat ca la 1 ianuarie s-a stabilit strategia si statutul celor doi actuali importatori oficiali, urmand ca venirea efectiva a producatorului japonez sa se faca in a doua jumatate a acestui an.

"Cu aceasta ocazie, vom avea politici unice de preturi, comunicare si marketing, lucru ce va intari imaginea Suzuki in Romania", spune si Cristi Nicolae, director general al B&S Motors, celalalt fost importator pentru restul tarii.

Magyar Suzuki Corporation este reprezentantul Suzuki Motor Corporation pentru Europa de Est care a preluat distributia in Slovacia (in 2004), Croatia si Slovenia (anul trecut). Potrivit oficialilor companiei, principalele motive ale deciziei de preluare a pietei romanesti sunt cresterea pozitiei fabricii Suzuki din Ungaria in sistemul de distributie din Europa, precum si trendul ascendent pe care se inscrie piata auto din Romania.

Reprezentantii RS Sara Motors spun ca anul acesta asteapta o crestere a afacerilor cu 50%, dupa ce anul trecut cifra de afaceri a ramas la acelasi nivel ca in 2004 (3 mil. euro).

In 2005, compania a vandut 270 de unitati, iar asteptarile pentru 2006 se plaseaza intre 300 si 400 de unitati.

Pentru celalalt importator, B&S Motors, 2005 nu a fost pe masura asteptarilor.

"Din estimarile noastre, am fi putut realiza un volum de 400 de unitati, 70% dintre ele fiind reprezentat de modelul Ignis. In ciuda acestui potential, ne-am limitat la aproximativ 250 de unitati vandute si la o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, estimata pentru 2005, fata de 2,8 milioane de euro, in 2004, doar din comercializarea produselor Suzuki, fara alte servicii complementare", declara Cristi Nicolae.

El a adaugat ca piata de profil a fost intr-o crestere constanta de 20-30% pana in 2005, cand a avut loc o explozie a vanzarilor, ritmul de crestere depasind cu mult estimarile.

"Anul 2006 va fi si el un an de crestere, dar vom reveni la cresterile normale de 20-30%. Datorita succesului avut si in restul Europei, stocurile sunt extrem de reduse, iar vanzarile pe masura, dar speram intr-o reevaluare a potentialului de piata din Romania si o realocare a resurselor, incepand din aprilie", a mai spus oficialul B&S Motors. alina.pahoncia@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24