Companii

Kaufland a deschis primul magazin pe format mic, cât un supermarket, la Gherla

Kaufland a deschis primul magazin pe format mic, cât un supermarket, la Gherla

Autor: Cristina Roşca

02.09.2014, 00:04 1534

Retailerul german Kaufland, cel mai mare jucător din comerţul local cu afaceri de peste 1,6 mld. euro anul trecut, a deschis primul magazin pe format mic – de circa 2.000 mp – din România. Magazinul cu o suprafaţă similară cu cea a unui supermarket a fost deschis în localitatea Gherla din judetul Cluj, cu o populaţie de 20.000 de locuitori. Acesta este cel de-al 95 hipermarket cu preţuri mici al nemţilor.

Germanii testează acest format de magazin în România ca urmare a deciziei de a reduce cheltuielile de investiţii. Reţeaua Kaufland a deschis până acum în România magazine cu suprafeţe ce variază între 2.500 şi 5.500 mp. Cele mai mari unităţi sunt în Bucureşti, iar cele mai mici în oraşele din provincie. Un magazin Kaufland costă 7-10 milioane de euro, suma cuprinzând şi preţul terenului. Pentru noile unităţi de 2.000 mp Kaufland va investi, potrivit estimărilor ZF, la jumătate.

WikiZF: Profilul companieiKaufland

Atunci când alege în ce oraşe merge, retailerul german analizează catchment area, respectiv zona descrisă cu un compas cu deschidere de 10-15 kilometri. Reţeaua caută zone cu minimum 60.000 de locuitori aflaţi la nu mai mult de 15-20 de minute de magazin. Este de asemenea analizată atent suprafaţa de vânzare deja exis­tentă în zonă deoarece cu cât aceasta este mai mare, cu atât vânzările vor fi mai mici. De asemenea, cu cât con-curenţa este mai mare, cu atât trebuie să te pozi-ţionezi mai central pen­tru ca accesul la magazin să fie cât mai facil.

Astfel, dacă spre exemplu magazinul Kauf­land este poziţionat la periferia localităţii şi există un alt magazin concurent în centru – fie că este vorba de super­market sau magazin de tip discount -, magazinul germanilor de la Kaufland pierde clienţii din timpul zilei, el fiind în principal vizitat seara şi în weekend.

Încă de la intrarea pe piaţă, indiferent de oraşele în care merge, Kaufland a căutat spaţii în centrul localităţilor, pentru a fi mai aproape de consumator. Doar în cazul în care nu găseşte alege periferia. În timp ce competitorii săi de pe segmentul hipermarketurilor au mizat pe oraşele mari, de regulă de peste 100.000 de locuitori, germanii de la Kaufland au putut să parieze şi pe localităţile cu 30.000 de locuitori datorită faptului că magazinele lor au suprafeţe de până la 5.500 mp. La polul opus, francezii de la Auchan sau de la Cora au şi magazine care încep de la această suprafaţă.

AFACERI DE LA ZERO