Companii

Kaufland lucrează cu şapte ferme care livrează 2.000 de porci pe săptămână către magazinele reţelei germane. „Sperăm să ajungem la 4.000 de porci/ săptămână născuţi şi crescuţi în România până în octombrie 2022“

Kaufland lucrează cu şapte ferme care livrează 2.000...

Autor: Florentina Niţu

27.11.2020, 00:04 18532

Retailerul german Kaufland, liderul pieţei de comerţ modern, cu afaceri de 11,8 miliarde de lei în 2019, lucrează cu şapte ferme din România, care livrează 2.000 porci/ săptămână către magazinele reţelei, iar în doi ani speră să dubleze cantitatea, parte a unui program agricol pentru carnea de porc.

„Programul agricol prin care sprijinim fermele de porci să adere la standarde superioare de bunăstare a animalelor include şapte ferme, ce furnizează 2.000 de porci/ săptămână şi sperăm să ajungem la 3.000 de porci/ săptămână în octombire 2021, iar octombrie 2022 la 4.000 de porci/ săptămână şi 210.000 de porci furnizaţi anual. Pentru a ne atinge obiectivul de a avea 100% carne de porc românească în magazine, avem nevoie de 8.000 de porci săptămânal“, a spus Valer Hancaş, director comunicare şi corpo­rate affairs Kaufland România, în cadrul unei conferinţe de presă.

Reprezentanţii Kaufland spun că în prezent 80% din produsele reţelei sunt de origine românească şi 60% din carnea de porc este produsă în România.

Kaufland are parteneriate cu producători locali pe toate categoriile de produse de la raft, precum şi pe marcă proprie, pentru care colaborează cu peste 50 de furnizori locali. În România, Kaufland are în prezent 26 de mărci proprii, atât în categoriile food, cât şi non-food, potrivit oficialilor reţelei germane.

Hancaş susţine că programul „Porc născut şi crescut în România“, a cărei bază a fost pusă acum trei ani cu scopul de a avea doar carne din porci crescuţi local în vitrine, din cauza faptului că 60% din carnea de porc era importată, trece într-o nouă etapă la porci născuţi, crescuţi dar şi hrăniţi cu cereale din România. În prezent, în toate magazinele Kaufland este livrată săptămânal carne proaspătă de porc ce provine de la peste 5.000 de porci crescuţi în România.

Potrivit datelor oferite de reprezentanţii Ministerului Agriculturii, în 2019, România a importat 1,6 milioane de purcei şi dintr-un consum de 739.000 de tone de carne de porc, 39% a fost satisfăcut din producţia internă. Însă, doar 289.000 de tone de carne a provenit din porci născuţi şi crescuţi în România, adică de la 3,75 milioane de porci, fătaţi de 138.000 de scroafe.

„România are nevoie de 175.000 de scroafe pentru a-şi asigura necesarul de carne de porc pentru populaţie. Ne dorim să aducem pe plus deficitul balanţei comerciale. (...) Îndemn consumatorul român să se îndrepte spre produsul românesc. Consumatorul dictează ce e bun şi ce nu e bun, dar noi trebuie să le dăm alternative. Statul va veni cu forme de ajutorare“, a spus Aurel Simion, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii, prezent la acelaşi eveniment.

România se confruntă din iulie 2017 cu virusul pestei porcine africane şi a sacrificat peste 540.000 de porci, iar pagubele financiare produse au fost de circa 2 miliarde de euro, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Producătorilor de Carne de Porc din România.

Cooperativa Siliştea Producţie Suine, care a luat fiinţă în 2009 şi a pornit cu două ferme de scroafe, apoi a dezvoltat ferme de îngrăşare şi a ajuns la 9.000 de scroafe şi o producţie de 240.000 de porci pe an, este unul dintre furnizorii Kaufland.

„De doi ani colaborăm cu Kaufland. Cele mai importante beneficii sunt ritmicitatea colaborării şi predictibilitatea. (...) Fermierii greu încercaţi ar trebui să vină către astfel de programe, pentru că sunt singurele care asigură supravieţuirea“, a spus Adrian Balaban, reprezentant al cooperativei.

De asemenea, Fatrom, producător şi distribuitor de aditivi furajeri şi jucător din piaţa de producţie de porci, controlat de mai mulţi antreprenori români şi greci, este unul dintre furnizorii Kaufland din noul program. „Procesăm soia cumpărată exclusiv din România şi facem toată gama de furaje pentru scroafe şi purcei. Investiţiile pentru furajele din soia s-au ridicat la 15 milioane de euro până acum, iar investiţiile noastre totale trec de 40 milioane de euro şi investim în continuare.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO