Comerciantul german Kaufland, liderul comerţului local după cifra de afaceri de anul trecut de 2 mld. euro, negociază în prezent preluarea a 20-25 de terenuri la nivel naţional, potrivit surselor ZF. Lanţul de hipermarketuri are deja în România 108 magazine, însă vrea să ajungă la 150 de unităţi în următorii cinci ani. Dintre acestea, şase vor fi la Chişinău, în Republica Moldova, potrivit surselor ZF.
Pentru o parte dintre terenuri compania este deja în negocieri de achiziţie, în timp ce pentru celelalte abia este în proces de căutare, conform aceloraşi surse. Nemţii de regulă cumpără terenurile cu mai mulţi ani înainte de deschiderea magazinelor, securizându-şi astfel cele mai bune poziţii în oraşe. De altfel, retailerul deja are o serie de terenuri achiziţionate pentru expansiunea din următoarea perioadă.
Un magazin Kaufland necesită investiţii de 7-9 mil. euro cu tot cu teren, preţul pentru teren variind în funcţie de suprafaţă, de poziţia acestuia şi de oraşul în care este amplasat. Lanţul de hipermarketuri investeşte anual 80-100 mil. euro în expansiune, iar sumei i se adaugă alţi bani pentru remodelare sau modernizare, potrivit surselor ZF.
An de an compania a deschis magazine noi pe piaţa locală, în acest an financiar (care începe la 1 martie) fiind planificate şase deschideri. În funcţie de oportunităţi, cifra poate creşte.
Lanţul german de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland a ajuns la finalul anului trecut la afaceri de 2 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, după un decembrie foarte bun ca urmare a reducerii TVA la alimente la jumătatea anului.