Companii

Kraft Foods isi mareste afacerile cu peste 10%

19.10.2006, 19:16 17

Kraft Foods Romania, cel mai mare jucator de pe piata ciocolatei, estimeaza o crestere a afacerilor de peste 10% fata de anul trecut, cand a realizat 120 de milioane de dolari (96 de milioane de euro).
Compania a vandut anul trecut aproximativ 10.000 de tone de ciocolata, cel mai vandut brand fiind Poiana. Piata de ciocolata a fost estimata anul trecut la aproximativ 50.000 de tone si include atat tabletele, cat si batoanele de ciocolata.
"Cea mai vanduta este ciocolata cu lapte", a declarat Peter Muller, directorul general Kraft Foods Romania.
Compania a relansat recent ciocolata Poiana, prin schimbarea retetei si a ambalajului.
"Piata ciocolatei din Romania este dinamica si complexa, cu peste 10 marci promovate si mai mult de 200 de sortimente diferite de produse din ciocolata. Este o piata competitiva pe care vrem sa ne consolidam pozitia", a declarat Muller.
Poiana este cea mai vanduta tableta de ciocolata de pe piata, iar brandurile detinute de Kraft Foods reprezinta mai mult de 20% din piata, potrivit propriilor estimari. Compania este mai bine pozitionata pe segmentul tabletelor de ciocolata, unde detine o cota de piata de aproximativ 50%, cu brandurile Poiana, Milka si Africana, situate pe segmente diferite de pret.
"Poiana reprezinta aproape jumatate din vanzarile noastre pe segmentul tabletelor de ciocolata", a precizat Cristina Radu, senior brand manager in cadrul Kraft Foods Romania.
Vanzarile de ciocolata Poiana au depasit 36.000 de tone, echivalentul a 360 de milioane de tablete, de la lansarea sa in anul 1995 si pana in prezent.
Brandul de ciocolata Poiana a fost lansat de Kraft la un an de la achizitia companiei Poiana Produse Zaharoase din Brasov, care anterior a apartinut statului. Fabrica Kraft Foods din Brasov exporta in prezent in mai multe tari din Europa, printre care Cehia, Slovacia si Turcia.
"Exporturile noastre sunt in crestere, numarul de tari exportatoare fiind tot mai mare", a mai spus Peter Muller.
Kraft Foods Romania este prezenta si pe segmentul batoanelor de ciocolata, cu brandurile Smash si Poiana Rom.
Acest segment de piata este in prezent foarte dinamic, cu cresteri de aproximativ 25% pe an, conform estimarilor companiei.
Consumul anual de tablete de ciocolata era estimat anul trecut la 17 unitati pe cap de locuitor. Reprezentantii Kraft au spus ca aproximativ 88% din gospodariile din Romania consuma ciocolata, aceasta fiind preferata mai mult de femei, in proportie de 60%.
Kraft Foods activeaza si pe piata cafelei, cu brandurile Jacobs Kronung si Nova Brasilia, acesta din urma fiind produs local.
Ultimele estimari ale pietei ciocolatei din Romania ridicau valoarea acesteia la 130 de milioane de euro anual.
Cele mai mari companii de pe aceasta piata sunt Kraft Foods Romania, Kandia-Excelent, Supreme Chocolats si Heidi Chocolate Suisse (care este prezenta doar pe segmentul premium).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO