Companii

La Festa investeste 2,5 mil. euro si isi mareste capacitatea de productie cu 30%

La Festa investeste 2,5 mil. euro si isi mareste capacitatea de productie cu 30%

La Festa mizeaza pe sucurile naturale Tymbark ca sa-si mareasca vanzarile

09.10.2006, 19:21 57

Compania La Festa International, unul dintre cei mai mari producatori de sucuri naturale de pe piata, va finaliza in acest an o investitie de 2,5 mil. euro in cresterea capacitatii de productie.
Capacitatea fabricii detinute la Valenii de Munte, judetul Prahova, se va majora cu 30% ca urmare a acestei investitii, potrivit reprezentantilor companiei.
Fabrica are in prezent aproximativ 600 de angajati si a fost deschisa in iunie 2002, in urma unei investitii initiale de peste 7 mil. euro.
Fondurile investite de atunci in unitatea de productie din Prahova depasesc 25 mil. euro.
Cea mai mare parte a productiei este destinata pietei locale, iar aproximativ 17% din productia realizata la Valenii de Munte este exportata in tari precum Siria, Republica Moldova, Franta sau Germania.
La Festa International si-a bugetat vanzari de circa 43 mil. euro pentru acest an, in crestere cu 20% fata de anul trecut, si mizeaza pe brandul Tymbark, in conditiile in care a lansat pe piata, in aceasta vara, trei noi sortimente din aceasta gama.
Profitul brut raportat anul trecut a fost de aproximativ 3 mil. euro, la o cifra de afaceri de 36 mil. euro. Compania detine si o divizie de produse instant care a scos pe piata ciocolata calda instant, capuccino "3 in 1", ceaiurile Ekoland, Lemona, marca de cacao granulat Brumi, cacao pudra Van si crema pudra pentru cafea Coffeeta.
Divizia de sucuri este reprezentata pe piata romaneasca de marcile Tymbark, Tedi, Duo Fruo, Carotella, Ciao, siropurile Livada Verde. Majoritatea marcilor vandute de La Festa International pe piata romaneasca sunt produse local.
Principalii competitori ai companiei pe segmentul sucurilor naturale sunt Parmalat (cu Santal), QAB (cu Prigat Nectar), European Drinks (cu Frutti Nectar), Coca-Cola HBC (cu brandul Cappy), Pfanner sau Carlsrom Beverages (importatorul Granini).
Consumul de sucuri naturale este inca la un nivel scazut in Romania, de doar 4,5 litri pe cap de locuitor potrivit estimarilor din piata, in conditiile in care media Uniunii Europene depaseste 30 de litri pe cap de locuitor.
Cu toate acestea, tot mai multi producatori locali investesc in cresterea capacitatii in fabricile de imbuteliere, atrasi de potentialul de dezvoltare al consumului din urmatorii ani.
Cresterea nivelului de trai din Romania este principalul factor care va genera dezvoltarea pietei locale de sucuri naturale dupa intrarea in UE, spun producatorii si importatorii de pe piata. Piata de sucuri naturale a crescut cu 20% in 2005 fata de anul precedent. La sfarsitul anului trecut, piata se dublase fata de nivelul din anul 2000. Estimarile pentru acest an sunt de crestere cu peste 20% a consumului de sucuri naturale, potrivit jucatorilor de pe piata.
Compania La Festa International face parte din grupul polonez Maspex, cu afaceri de peste 440 mil. euro anul trecut. Grupul este format din opt companii cu sediul in Polonia si alte opt firme straine in majoritatea tarilor din Europa de Est.
Grupul Maspex a anuntat recent ca isi va reuni companiile prin intermediul carora activeaza pe piata romaneasca, in urma fuziunii companiei La Festa International cu societatile Maspex Romania si La Festa Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO