Companii

Lafarge a raportat o crestere cu 84% a vanzarilor de ciment

Lafarge a raportat o crestere cu 84% a vanzarilor de ciment

Click pentru imaginea intreaga

03.08.2007, 18:53 18

Lafarge Ciment, subsidiara locala a grupului francez Lafarge, a realizat in primul semestru al anului un avans de 83,8% al vanzarilor de ciment fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita majorarii volumului de produse comercializate, potrivit raportului semestrial al grupului.
Grupul francez a inregistrat pe piata romaneasca cea mai dinamica evolutie a vanzarilor in primele sase luni ale anului. Spre comparatie, pe celelalte piete active pe care este prezent grupul francez, cum sunt Polonia sau Rusia, cresterea vanzarilor a fost de 61,8%, respectiv 63,9%.
Cresterea volumelor comercializate in Romania a determinat majorarea vanzarilor cu 63,9%, in termeni valorici, iar diferenta de 19,9% este datorata variatiei preturilor si a liniei de produse.
Pentru anul 2007, Lafarge estima la inceputul anului o crestere de 15-20% a cifrei de afaceri, in volum, precum si o majorare a preturilor, pana la 276 de milioane de euro. Francezii estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de circa 350-360 de milioane de euro pe toate cele trei divizii pe care sunt prezenti - ciment, agregate si betoane si gips-carton. Reprezentantii Lafarge nu au putut fi contactati pentru mai multe comentarii pana la inchiderea editiei.
Lafarge Ciment a realizat anul trecut un profit brut de circa 70 de milioane de euro, datorita diminuarii exporturilor si implicit reducerii cheltuielilor de transport aferente. Compania s-a orientat sa vanda la intern ca urmare a cererii record pentru materiale de constructii de pe piata locala. Compania exporta in prezent circa 20% din cimentul produs in Romania si intentioneaza sa reduca ponderea exporturilor la circa 15%.
Lafarge Ciment a inregistrat anul trecut o majorare de 30,3% a cantitatii vandute, in timp ce majorarea preturilor a determinat o crestere a vanzarilor cu 4%. Dezvoltarea puternica a pietei imobiliare si intensificarea lucrarilor de infrastructura au fost principalii factori care au condus la cresterea vanzarilor, potrivit reprezentantilor companiei.
Francezii vor investi anul acesta circa 30-40 de milioane de euro in majorarea capacitatilor de productie, precum si 7-8 milioane de euro in protectia mediului - respectarea normelor de mediu impuse de Uniunea Europeana.
Grupul francez este cel mai mare producator de ciment din lume si printre liderii din industria materialelor de constructii. Lafarge a investit de la intrarea pe piata locala in 1997 peste 350 de milioane de euro pe pietele de ciment, betoane, agregate, gips-carton sau sisteme de acoperisuri.
Lafarge este unul dintre cele trei grupuri care controleaza piata romaneasca a cimentului, alaturi de Holcim (Elvetia) si HeidelbergCement (Germania). Cei trei jucatori isi impart o piata a cimentului estimata anul trecut la circa 500 de milioane de euro, cu un volum de vanzari de 7,7 milioane de tone.
La nivelul intregului grup, Lafarge a raportat o crestere de 70% a profitului net aferent primului semestru, la 934 milioane de euro, evolutie determinata de majorarea preturilor produselor companiei, de constrolul costurilor si de dezvoltarea sectorului constructiilor in economiile emergente.
Vanzarile grupului au crescut cu 4%, pana la 8,3 miliarde de euro, sustinute de performantele puternice din Europa de Est si Asia, precum si de cresterea castigurilor realizate in America de Nord pe segmentul cimentului, in pofida incetinirii avansului constructiilor rezidentiale in aceasta regiune.
In Europa Centrala si de Est, vanzarile grupului au crescut cu aproape 62% in primele sase luni ale anului, la 320 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO