Lanţul de patiserii Paul, care a intrat pe piaţa din România în anul 2008, a ajuns la 14 unităţi pe piaţa din România în Bucureşti, Cluj şi Ploieşti.
În Capitală sunt însă cele mai multe unităţi, 12, în fiecare din celelalte oraşe existând o singură brutărie. Povestea brutăriilor Paul a început să fie scrisă în anul 1889. Iniţial, era o brutărie şi patiserie franţuzească de familie, dar treptat a început să fie un nume recunoscut la nivel internaţional. Conform ultimelor date, sub brandul Paul sunt deschise peste 550 de patiserii, Franţa fiind ţara care reuneşte cele mai multe locaţii.
Brandul are o tradiţie de 125 de ani în arta brutăriei franţuzeşti, iar franciza pe plan local este deţinută de compania Moulin D'Or, care nu vrea însă să încheie parteneriate cu potenţiali francizaţi, ci extinde reţeaua în regim propriu. Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.
Compania a extins brandul Paul sub mai multe formate, o parte fiind de tipul brutărie precum cea din zona Dorobanţilor sau de la Universtate, iar o parte de tip chariot (minibrutărie mobilă) în special în malluri precum Bucureşti Mall sau Băneasa Shopping City. În unele centre comerciale există şi o brutărie clasică şi una de tip chariot. Sub brandul Paul sunt deschise atât unităţi stradale, dar şi în centre comerciale şi malluri. Unităţile stradale, toate în Bucureşti, sunt poziţionate în zone centrale.
Compania Moulin D’Or a avut în 2014 (ultimul an pentru care există date) o cifră de afaceri de aproape 25 de milioane de lei (5,6 mil. euro), în creştere cu 9% în lei comparativ cu anul precedent, conform datelor de pe mfinante.ro. În plus, Moulin D’Or a avut în 2014 un profit net de 2,7 milioane de lei, cu 50% mai mare comparativ cu rezultatul raportat la nivelul anului precedent.
Pe piaţa locală Paul face parte din acelaşi grup cu KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Cinnabon şi Hard Rock Cafe. Grupul este condus din 2011 de britanicul Mark Hilton. Cu şase branduri în portofoliu, grupul s-ar putea apropia în acest an de afaceri de 100 mil. euro, conform ultimelor date. Acţionarii grupului sunt mai mulţi antreprenori locali care controlează însă businessul indirect.