Companii

Lidl: Avem articole marcă proprie pentru aproape fiecare categorie de produs pe care o comercializăm. Unele mărci private au devenit branduri în sine. Discounterul german este singurul din piaţă unde ponderea mărcilor proprii este de 80% din totalul articolelor de la raft

Lidl este liderul comerţului local, cu o reţea de peste 300 de magazine de discount şi afaceri de aproape 15 mld. lei în 2021, plus 15%. La o cotă de piaţă de 80% a mărcilor private, rezultă că vânzările de articole precum Pilos, W5 sau Cămara Noastră ajung la 12 mld. lei, conform estimărilor şi calculelor făcute de ZF.

Lidl este liderul comerţului local, cu o reţea de peste 300 de magazine de discount şi afaceri de aproape 15 mld. lei în 2021, plus 15%. La o cotă de piaţă de 80% a mărcilor private, rezultă că vânzările de articole precum Pilos, W5 sau Cămara Noastră ajung la 12 mld. lei, conform estimărilor şi calculelor făcute de ZF.

Autor: Cristina Roşca

30.08.2022, 16:30 15451

Lidl, liderul pieţei locale de comerţ alimentar după cifra de afaceri, a acoperit toate categoriile de produse pe care le comercializează cu mărci private, iar asta se poate dovedi un avantaj într-o perioadă în care aceste articole câştigă teren, dat fiind că inflaţia mănâncă din puterea de cumpărare a oamenilor şi îi face pe aceştia mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii. Mărcile private dezvoltate de retaileri sunt cunoscute pentru că au preţuri cu până la 30% mai mici decât cele ale brandurilor consacrate, care activează pe acelaşi segment şi pe acelaşi nivel de preţ.

„Modelul de business al Lidl este unic pe piaţa locală - peste 80% dintre produsele aflate pe rafturile magazinelor noastre sunt marcă proprie. În prezent, avem produse marcă proprie pentru aproape fiecare categorie de produs pe care o comercializăm: de la produse de bază, dar şi articole care răspund unor nevoi specifice ale consu­matorilor, până la bunuri premium“, spun reprezentanţii companiei.

Încă de la intrarea pe piaţa locală, Lidl a mizat pe acest tip de abordare, cu un număr mare de mărci private la raft, acesta fiind modelul de business în toate pieţele. Deşi nemţii nu comunică ponderea în vânzări a acestor articole ce poartă nume precum Pilos (lactate), Cien (îngrijire personală) sau W5 (articole de curăţenie), ea este similară cu cea în volum, conform estimărilor ZF. Spre comparaţie, în cazul altor retaileri, cota de piaţă a mărcilor private variază de la 10% la 35%, media la nivelul întregului comerţ alimentar fiind undeva la 25% (în valoare), conform datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO