Companii

Linia de tren care leagă Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă a ajuns anul trecut la 1,2 milioane de pasageri, care reprezintă 8% din traficul de pe Otopeni

Linia de tren care leagă Gara de Nord de aeroportul...

Autor: Mirabela Tiron

07.03.2024, 00:07 15930

Ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul interna­ţional Henri Conadă, o investiţie de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,24 milioane de pasageri, faţă de 700.000 de pasageri anul anterior.

Altfel spus,  această rută a atras doar 8% din numărul total de pasageri care au ajuns pe aeroportul Henri Coandă  (Otopeni), cel mai mare din ţară, potenţialul liniei feroviare fiind mult mai mare. Anul trecut, aeroportul din Otopeni a ajuns la 14,6 milioane de pasageri.

„Vrem să scădem timpul de parcurs şi ritmicitatea curselor de la 40 de minute la jumătate de oră. Traficul pe această rută a ajuns la peste un milion de pasageri anul trecut şi vrem să atragem trafic şi din jurul Bucureştiului, din Buftea, Fundulea, Giurgiu“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. În continuare sunt efectuate zilnictur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică), iar restul de compania de stat CFR Călători. 

Mai mult, această rută are o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoara dar şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.

În prezent, călătoria cu trenul pe această rută durează 20-25 de minute iar preţul unui bilet este de 5 lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO