Companii

Linia de tren care leagă Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă a ajuns anul trecut la 1,2 milioane de pasageri, care reprezintă 8% din traficul de pe Otopeni

Linia de tren care leagă Gara de Nord de aeroportul...

Autor: Mirabela Tiron

07.03.2024, 00:07 15919

Ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul interna­ţional Henri Conadă, o investiţie de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,24 milioane de pasageri, faţă de 700.000 de pasageri anul anterior.

Altfel spus,  această rută a atras doar 8% din numărul total de pasageri care au ajuns pe aeroportul Henri Coandă  (Otopeni), cel mai mare din ţară, potenţialul liniei feroviare fiind mult mai mare. Anul trecut, aeroportul din Otopeni a ajuns la 14,6 milioane de pasageri.

„Vrem să scădem timpul de parcurs şi ritmicitatea curselor de la 40 de minute la jumătate de oră. Traficul pe această rută a ajuns la peste un milion de pasageri anul trecut şi vrem să atragem trafic şi din jurul Bucureştiului, din Buftea, Fundulea, Giurgiu“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. În continuare sunt efectuate zilnictur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică), iar restul de compania de stat CFR Călători. 

Mai mult, această rută are o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoara dar şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.

În prezent, călătoria cu trenul pe această rută durează 20-25 de minute iar preţul unui bilet este de 5 lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO