Companii

Litoralul consumă în trei luni 5% din totalul „tăriilor“

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

25.07.2014, 00:07 336

Vânzările de băuturi spirtoase realizate în sezonul estival pe litoralul românesc ajung la circa 30 mil. euro, iar preferinţele şi cheltuielile pentru licori tari diferă pe plajele din nord de cele de pe plajele din sud, arată o analiză ZF pe baza informaţiilor de la unii dintre cei mai mari jucători din piaţă.

„Aproximativ 5% din totalul vânzărilor anuale de bău­turi spirtoase se realizează pe litoral în perioada sezonului estival“, estimează Irinel Ion, chief financial officer al BDG Import, cel mai mare importator de băuturi spirtoase de pe plan local, cu afaceri de circa 40 mil. euro anul trecut.

Piaţa băuturilor spirtoase a ajuns anul trecut la circa 630 de milioane de euro (842 mil. dolari), conform datelor companiei de cercetare din domeniu The IWSR.

„În Vama Veche am observat că s-a dezvoltat partea de spirtoase tari: tequila, absinth, rom, iar Mamaia, în special în zona de nord, unde sunt cluburile cele mai cunoscute, este foarte importantă pentru produsele destinate cocktailurilor. Aici oamenii preferă cocktailurile“, spune Andrei Ghegoiu, directorul general al Heinrig Distribution.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- numărul de baruri, terase şi restaurante de pe litoral

- diferenţe dintre consumul de băuturi în sudul şi nordul litoralului, comparaţie Mamaia vs Vama Veche

- vânzările de votcă, opinia reprezentanţilor companiilor despre evoluţia acestui segment

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO