Companii

Lovitură în plin pentru Dedeman, cea mai mare afacere antreprenorială românească: După introducerea certificatului verde, traficul în magazine a scăzut cu 45%. Dacă situaţia se prelungeşte, impactul în industrie va fi devastator

ANALIZĂ

Lovitură în plin pentru Dedeman, cea mai mare afacere...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

04.11.2021, 00:07 122283

Certificatul verde, o normă im­pusă de aproximativ două săp­tămâni, care restricţio­nează accesul persoanelor nevac­cinate în malluri, maga­zine de modă sau cos­metice, are efecte şi pe pia­ţa distribuţiei de materiale de construcţii, unde retai­lerii de bricolaj spun că resimt scăderi impor­tante ale traficului de cumpărători şi, implicit, ale vânzărilor.

„În acest moment, suntem nevoiţi să per­mitem accesul în magazine doar clien­ţilor care deţin un certificat verde. Înţele­gem să respectăm deciziile autorităţilor, nu avem alternativă. De când au intrat în vi­goare noile dispoziţii legale, traficul în ma­ga­zinele noastre a scăzut cu circa 45% şi, drept rezultat, am fost obligaţi să reducem co­menzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporţie de peste 85% compa­nii româneşti. Dacă această situaţie se pre­lun­geşte, impactul în industrie va fi devas­ta­tor şi îi va afecta în mod egal atât pe retai­leri, cât şi pe producători, atât pe funcţio­narii care lucrează pentru stat, cât şi pe toţi cole­gii din mediul privat, atât pe cei vacci­naţi, cât şi pe cei nevaccinaţi“, spune Dragoş Pavăl, acţionar al Dedeman, liderul pie­ţei de bricolaj din România, cu 56 de ma­gazine şi afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020.

Fondatorul Dedeman adaugă şi că mă­su­ra este o formă de responsabilitate socială în­tr-un context atât de dificil precum cel actual.

„Este limpede că niciun business şi nici­un antreprenor nu-şi doreşte să fie con­strâns să aleagă între clienţii săi, pentru că fie­care dintre aceştia este important în ega­lă măsură. Însă totodată, fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuşi şi să-şi pună sănătatea în pericol“, mai spune Dragoş Pavăl.

Şi în magazinele francezilor de la Leroy Merlin certificatul verde este obligatoriu pentru a putea face cumpărături. Efectele s-au văzut în comerţul online.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO