Companii

Lovitură în plin pentru Dedeman, cea mai mare afacere antreprenorială românească: După introducerea certificatului verde, traficul în magazine a scăzut cu 45%. Dacă situaţia se prelungeşte, impactul în industrie va fi devastator

ANALIZĂ

Lovitură în plin pentru Dedeman, cea mai mare afacere antreprenorială românească: După introducerea certificatului verde, traficul în magazine a scăzut cu 45%. Dacă situaţia se prelungeşte, impactul în industrie va fi devastator

Autor: Alina-Elena Vasiliu

04.11.2021, 00:07 122064

Certificatul verde, o normă im­pusă de aproximativ două săp­tămâni, care restricţio­nează accesul persoanelor nevac­cinate în malluri, maga­zine de modă sau cos­metice, are efecte şi pe pia­ţa distribuţiei de materiale de construcţii, unde retai­lerii de bricolaj spun că resimt scăderi impor­tante ale traficului de cumpărători şi, implicit, ale vânzărilor.

„În acest moment, suntem nevoiţi să per­mitem accesul în magazine doar clien­ţilor care deţin un certificat verde. Înţele­gem să respectăm deciziile autorităţilor, nu avem alternativă. De când au intrat în vi­goare noile dispoziţii legale, traficul în ma­ga­zinele noastre a scăzut cu circa 45% şi, drept rezultat, am fost obligaţi să reducem co­menzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporţie de peste 85% compa­nii româneşti. Dacă această situaţie se pre­lun­geşte, impactul în industrie va fi devas­ta­tor şi îi va afecta în mod egal atât pe retai­leri, cât şi pe producători, atât pe funcţio­narii care lucrează pentru stat, cât şi pe toţi cole­gii din mediul privat, atât pe cei vacci­naţi, cât şi pe cei nevaccinaţi“, spune Dragoş Pavăl, acţionar al Dedeman, liderul pie­ţei de bricolaj din România, cu 56 de ma­gazine şi afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020.

Fondatorul Dedeman adaugă şi că mă­su­ra este o formă de responsabilitate socială în­tr-un context atât de dificil precum cel actual.

„Este limpede că niciun business şi nici­un antreprenor nu-şi doreşte să fie con­strâns să aleagă între clienţii săi, pentru că fie­care dintre aceştia este important în ega­lă măsură. Însă totodată, fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuşi şi să-şi pună sănătatea în pericol“, mai spune Dragoş Pavăl.

Şi în magazinele francezilor de la Leroy Merlin certificatul verde este obligatoriu pentru a putea face cumpărături. Efectele s-au văzut în comerţul online.

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO