♦ În toate celelalte unităţi de retail – bricolaj, modă sau cosmetice – au acces doar cei care deţin certificat verde.
Accesul în magazinele alimentare, fie ele hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate sau discount, a devenit în ultima perioadă un subiect de discuţie în contextul în care noile reguli impuse de autorităţi se aplică diferit în funcţie de amplasarea acestor unităţi de retail şi de modalitatea de acces în interiorul acestora.
În supermarketurile şi hipermarketurile din malluri şi centre comerciale, accesul se face doar pe baza unui certificat verde ce atestă vaccinarea sau trecerea prin boală. În rest, intrarea este liberă.
„În actualul context sanitar, politicile şi deciziile companiilor trebuie să considere, mai mult decât oricând, impactul social. Dacă menţionăm principiile ESG, de remarcat că «S»-ul din ESG, este elementul social poate mai dificil de definit şi măsurat, dar care influenţează semnificativ încrederea şi ataşamentul tuturor celor implicaţi faţă de o companie. Elementul social din deciziile companiilor reprezintă o oportunitate unică pentru acestea de a-şi manifesta adevăratul rol în societate şi în comunităţile locale“, a declarat pentru ZF Ciprian Lăduncă, managing partner al LCL Advisory şi un susţinător al respectării principiilor ESG.
Ce se întâmplă în cazul magazinelor alimentare mari – hipermarketuri - care au galerie comercială proprie, galerie care găzduieşte mai multe magazine nealimentare? Sunt acestea considerate malluri sau magazine de sine stătatoare?
„Restricţiile impuse de către autorităţi pentru persoanele nevaccinate nu sunt opţionale, iar toate companiile implicate trebuie să le respecte şi să răspundă la câteva întrebări“, spune Ciprian Lăduncă.