Companii

Marius Pricope şi Ciprian Ploşniţă din judeţul Vrancea cultivă 85 ha de viţă-de-vie în comuna Străoane şi au început producţia de vin sub brandul Moşia Domnească. „În 2017 am început să facem crama cu propriile economii, în 2019 am investit circa 220.000 în echipamente, iar acum investim 400.000 de euro în utilaje, proiecte cu cofinaţare europeană.“

ANTREPRENORI LOCALI

Marius Pricope şi Ciprian Ploşniţă din judeţul Vrancea cultivă 85 ha de viţă-de-vie în comuna Străoane şi au început producţia de vin sub brandul Moşia Domnească. „În 2017 am început să facem crama cu propriile economii, în 2019 am investit circa 220.000 în echipamente, iar acum investim 400.000 de euro în utilaje, proiecte cu cofinaţare europeană.“

Iniţial, compania Vinuri Păncene a vândut struguri către procesatori, iar din 2018 a început să vândă vin vrac. Anul trecut a scos pe piaţă trei tipuri de vin

Autor: Florentina Niţu

20.11.2020, 17:45 193

Marius Pricope şi Ciprian Ploşni­ţă au început să cultive primii struguri în urmă cu zece ani, pe o suprafaţă de două hectare, moş­te­ni­tă de la părinţi, ca un hobby. Acum, pe Dea­lul Chice­rea, în comuna Străoane din judeţul Vrancea, au o plantaţie de 85 de hectare de viţă-de-vie şi de anul acesta au început să producă şi vin îmbuteliat sub brandul Moşia Domnească.

„Din cele 85 de hectare de viţă-de-vie, 65 sunt plantaţii noi făcute cu bani europeni, de peste un milion de euro. Iniţial am început ca un hobby, cu două hectare, apoi s-a ivit oportuni­ta­tea de a ne extinde şi din 2015 am făcut fir­ma şi ne-am ocupat strict de asta, deşi nici­unul nu avea experienţă în do­meniu, ci doar pasiune. (...) În 2017 am început să facem crama cu propriile eco­nomii, în 2019 am investit circa 220.000 în echipamente, iar acum investim 400.000 de euro în utilaje, proiecte cu cofinaţare europeană“, spune Marius Pricope, cofondator al companiei Vinuri Păncene, care deţine brandul Moşia Domnească.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO