Companii

McDonald’s mizează pe restaurante în proprietate

16.06.2010, 23:11 16

McDonald's România, cel mai mare lanţ de restaurante de tipfast-food la nivel local, mizează pe achiziţia de teren şiconstrucţia unităţilor de la zero, chiar dacă investiţia este depână la de patru ori mai mare decât cea alocată restaurantelorluate în chirie. Astfel planul de expansiune de 150 de restaurantepână în 2015, anunţat anul trecut de Marian Alecu, fostul directorgeneral al companiei, se reduce la 100 de unităţi.

"Investiţia este semnificativ mai mare, dar ea se face peurmărorii 20 de ani, nu pentru urmărorii doi, iar preţurile nu voravea decât o traiectorie ascendentă. A avea un restaurant înproprietate ne face imuni la pretenţiile altor proprietari de aridica oricând nivelul chiriei", a declarat pentru ZF Karen Bishop,managing director al McDonald's România, la prima sa ieşire în faţapresei de la obţinerea postului, în octombrie 2009.

În prezent, compania are opt unităţi în proprietate din cele 62deţinute la nivel local. Investiţia într-un restaurant construit dela zero, care implică şi costul terenului, ajunge la circa 15 mil.lei (4 mil. euro), în timp ce pentru o unitate în chirie bugetuleste de maximum un milion de euro. Cu afaceri estimate la circa104,8 mil. euro, în creştere cu 5% faţă de 2009, McDonald's îşiîmparte piaţa de fast -food cu Burger King şi KFC.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24