Companii

Mihai Bordeanu, Dacia: Un tren cu maşini de la Mioveni la Curtici face 40 de ore. Din cauza Schengen, acolo mai pierdem aproape 10 ore. Pierdem bani şi competitivitate

Mihai Bordeanu, managing director al Dacia Brand South Eastern Europe şi country head România: Creşterea dobânzilor deja impactează piaţa auto. Noi avem 40-45% maşini vândute prin finanţare. O scădere încă nu se simte în piaţa auto.

Mihai Bordeanu, managing director al Dacia Brand South Eastern Europe şi country head România: Creşterea dobânzilor deja impactează piaţa auto. Noi avem 40-45% maşini vândute prin finanţare. O scădere încă nu se simte în piaţa auto.

Autor: Bogdan Alecu

15.05.2023, 19:00 4252

Automobile Dacia este în cursă pentru reluarea extinderii capacităţii de producţie a uzinei de la Mioveni de la 350.000 la 400.000 de unităţi anual, însă depinde de infrastructura românească pentru a livra eficient maşinile la export.

Prioritatea uzinei Dacia de la Mioveni este să atragă o nouă investiţie din partea Renault, pentru a relua discuţiile în ceea ce priveşte creşterea capacităţii de producţie. Renault vrea ca după 2032 să vândă anual peste un milion de maşini Dacia, însă capacitatea actuală ajunge pentru  circa 800.000.

„Un milion de maşini Dacia este angajamentul public pentru 2032. Cu capacitatea de producţie de acum nu putem ajunge la un milion, iar acum toate variantele sunt pe masă şi va trebui să luăm o decizie. Faptul că noi vom produce pe lângă Duster şi Jogger şi noul Bigster din 2025 spune multe despre uzina de la Mioveni deoarece acestea sunt maşini cu valoare adăugată mare“, a spus Mihai Bordeanu, managing director al Dacia Brand South Eastern Europe şi country head România. „Bigster este anunţat pentru 2025 şi pentru care realizăm investiţii la Mioveni. Nu mai putem realiza planuri pe termen lung pentru că şi cererea este volatilă“, a explicat directorul. Gama Dacia va fi completată după Bigster de alte două modele compacte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO