Companii

Miliardarii francezi Mulliez aduc a patra companie in Romania, dupa Auchan, Decathlon si Kiabi

Miliardarii francezi Mulliez aduc a patra companie in Romania, dupa Auchan, Decathlon si Kiabi

1: Cristian Petrescu, omul-cheie al retelei Leroy Merlin in Romania si fostul director de expansiune al Praktiker, spune ca pregateste terenul pentru lansarea locala a retailerului francez in 2010; 2: Leroy Merlin opereaza unitati cu suprafete intre 6.000 si 19.000 de metri patrati

04.01.2010, 23:20 1334

In ciuda declinului pietei pentru prima data in era marilorretele de magazine, retailul de bricolaj va avea si in acest an ointrare in scena a unui jucator de talie internationala. CristianPetrescu, omul-cheie al retelei Leroy Merlin in Romania si fostuldirector de expansiune al Praktiker, spune ca pregateste terenulpentru lansarea locala a retailerului francez in 2010. Cel maiprobabil, reteaua va avea o singura inaugurare in acest an inBucuresti, urmatoarele locatii fiind vizate tot in Capitala,potrivit managerului.

Compania,al doilea mare jucator din sectorul do-it-yourself (retailul debricolaj) din Europa, dupa englezii de la Kingfisher, devine astfelal doilea retailer de profil care intra in Romania in ciudaperspectivelor de scadere a cererii pe termen scurt. Prima lansarecurajoasa a fost cea a retelei OBI, care a deschis primele douamagazine din Romania la finele lui 2008.

Distributia de materiale de constructii (care include sibricolajul), estimata la peste 2 miliarde de euro, a dat semne dedeclin incepand cu al doilea semestru din 2008, pentru ca la fineleanului trecut scaderea vanzarilor la nivel local sa ajunga la20-30%, potrivit estimarilor din piata.

In retailul modern, doar segmentul alimentar si cel de bricolajau avut intrari de jucatori noi de la declansarea crizei. Inbricolaj sunt peste 70 de magazine in prezent.

In sectorul alimentar insa, miza au fost achizitiile demagazine. Operatorul Mega Image si Enterprise Investors - cei doijucatori noi din segmentul discounterelor din 2009 - s-au luptatpentru reteaua Profi, preluata intr-un final de fondul EnterpriseInvestors.

Cu toate ca a intrat pe piata de profil prin proiecte noi, nueste exclus ca operatorul supermarketurilor Mega Image sa realizezeachizitii in urmatorii ani, pentru a grabi dezvoltarea retelei cudiscount Red Market in Romania.

Dupa modelul din comertul alimentar, si in bricolaj am puteavedea in acest an achizitia unor retele romanesti sau straine decatre retaileri de talie internationala sau fonduri deinvestitii.

Tintele ar putea fi companiile romanesti Ambient Sibiu sauDedeman Bacau, dar si retele straine operate de antreprenori,precum Bricostore (detinuta de familia Bresson din Franta) sau Mr.Bricolage, retailerul controlat de familia Rapotan, proprietariiArabesque.

A patra companie

Leroy Merlin este reteaua de magazine de bricolaj de dimensiunimari a grupului Adeo, controlat de familia franceza Mulliez. Pepietele pe care activeaza deja, retailerul opereaza unitati cusuprafete intre 6.000 si 19.000 de metri patrati.

La nivel local, magazinele Leroy Merlin vor avea dimensiunisimilare celor operate de companiile Praktiker, Bricostore sauDedeman, cele mai extinse retele de pe piata in acest moment.

Cu vanzari anuale de peste 9 miliarde de euro, Adeo Groupe esteal doilea mare jucator din retailul de bricolaj din Europa, dupaenglezii de la Kingfisher.

Cel mai mare business detinut de familia Mulliez in Romania estein acest moment reteaua de hipermarketuri Auchan, cu vanzari de 278mil. euro in 2008, al carui control l-a preluat in urma cuaproximativ un an prin achizitia a 70% din actiuni de la mai multioameni de afaceri straini.

In ultimul an, alte doua companii ale familiei Mulliez si-aufacut intrarea pe piata din Romania: reteaua de hipermarketuri cuproduse sport Decathlon si magazinele de imbracaminte Kiabi. LeroyMerlin este astfel a patra companie adusa pe piata locala defrancezi intr-un interval de patru ani.

Primul contract

Primul anunt oficial privind intrarea Leroy Merlin in Romania afost facut de catre dezvoltatorul mall-ului Colosseum din Chitila,in apropiere de Bucuresti. Compania britanica Modus a anuntat ca ainchiriat un spatiu de 19.000 de metri patrati retailerului debricolaj Leroy Merlin, fara a da insa mai multe detalii.

Colosseum Shopping Center este unul dintre cele mai mariproiecte comerciale anuntate pana acum in Romania. Acesta va avea osuprafata totala de 169.000 de metri patrati, iar planurileinitiale vizau inaugurarea mallului in 2010.

Tinand cont ca lucrarile de constructie inca nu au fostdemarate, este posibil ca inaugurarea Colosseum sa fie amanatapentru 2011.

Cum am importat conceptul de bricolaj

  • 2002 - anul lansarii in Romania a primelor retele de bricolajPraktiker si Bricostore
  • in 2002 reteaua romaneasca Dedeman a atacat si ea retailul debricolaj printr-o schimbare de concept
  • din 2006 competitia s-a intensificat puternic odata cu intrarearetelelor Hornbach, BauMax si Mr. Bricolage
  • la finele lui 2008 a intrat OBI, in momentul in care au aparutprimele semnale de declin pe piata
AFACERI DE LA ZERO