Companii

Murfatlar incearca sa se extinda in China si Rusia

16.02.2006, 20:20 24

Murfatlar Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de vin, estimeaza pentru acest an o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la 36 de milioane de dolari (30 mil. euro).

Compania intentioneaza sa pastreze ritmul de crestere inregistrat anul trecut, perioada pentru care a raportat o cifra de afaceri de 30 de milioane de dolari (25 mil. euro), in crestere cu 20% fata de 2004.

"Pana de curand ne-am concentrat pe consolidarea pozitiei pe piata interna. Odata atins acest obiectiv, eforturile noastre se vor indrepta intr-un procent ceva mai ridicat pe export si pe dezvoltarea acestui seg-ment", declara Radu Morar, director de marketing al companiei. Exporturile reprezinta circa 15-20% din cifra de afaceri a companiei, iar principalele destinatii pentru export sunt SUA, Marea Britanie, Germania, Finlanda, Danemarca, Israel si Japonia.

"Intentionam sa trecem peste granitele pietelor etnice, traditionale si sa atacam si restul segmentelor de piata, cele ale vinurilor tinere, seci, moderne. Pietele noi vizate sunt China si Rusia", a precizat Morar.

Potrivit reprezentantilor Murfatlar, consumul de vin imbuteliat din Romania este foarte scazut, circa 3 litri /cap de locuitor, fata de 60 de litri in tari precum Franta sau Italia.

"Trebuie sa dezvoltam ocaziile de consum pentru a creste piata. Anul acesta vom lansa produse noi si ne vom concentra pe brandurile premium si superpremium din portofoliul nostru", a declarat Daniel Negrescu, brand manager Murfatlar. El a precizat ca Murfatlar urmeaza sa lanseze brandul Conu Alecu si pe segmentul de retail, unde va beneficia de o sustinere importanta.

Pe segmentul premium, Murfatlar este prezent cu marcile Sec de Murfatlar si Rai de Murfatlar, iar pe cel superpremium prin Trei Hectare, Ferma Noua si Lacrima lui Ovidiu. Daca prima campanie de promovare a companiei, pentru Sec de Murfaltar, a avut un buget rate-card de 1,5 mil. de dolari (1,2 mil. euro), anul trecut bugetul brut de promovare pe media a fost de 5 milioane de euro si un milion de euro pentru BTL. "Pentru acest an nivelul de comunicare al companiei se va mentine cel putin la valoarea celui de anul trecut", a mai spus Negrescu.

Murfatlar a plecat de la o cota de piata de 19% in 2001, iar anul trecut a ajuns la 32% din piata, potrivit reprezentantilor companiei. In ultimii patru ani, Murfatlar a investit peste 9 milioane de dolari (7,4 mil. euro) in ultimii patru ani in tehnologie.

Compania detine peste 2.600 de hectare de vie, iar in 2005 productia de struguri a fost de 18.000 de tone.

Murfatlar Romania face parte din grupul Euro, care a achizitionat recent pentru circa un milion de euro plus asumarea unor datorii de peste 9 mil. euro, producatorul de ape minerale Bibco Biborteni. Actionarii Murfatlar sunt investitori autohtoni. Acestia au preluat si pachetul majoritar de actiuni al unui producator de mezeluri Principal Construct Prahova, o afacere dezvoltata de un antreprenor local, Claudiu Ciuciureanu.

Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut la 350 mil. euro. Cei mai importanti competitori ai Murfatlar Romania sunt Jidvei, Cotnari si Vincon Vrancea.

dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24