Companii

Murfatlar si-a majorat vanzarile pe baza gamei Trei Hectare

20.05.2005, 11:47 15

Liderul pietei autohtone a vinurilor Murfatlar Romania a raportat pentru primul trimestru o crestere a vanzarilor cu 50% fata de perioada similara a anului trecut, principalul motor de crestere fiind gamele Trei Hectare, ale caror vanzari s-au triplat.

"Cele mai mari cresteri pe primul trimestru le-au inregistrat gamele Trei Hectare, care si-a triplat vanzarile, urmata de Rai de Murfatlar si Lacrima lui Ovidiu. Aceste vinuri au fost apreciate si la concursurile internationale", spune Gabi Darie, director de comunicare la Murfatlar Romania.

Murfatlar Romania produce vinul licoros Lacrima lui Ovidiu, vinuri linistite Trei Hectare, Sec de Murfatlar, Rai de Murfatlar si vinarsul Zaraza.

Pe piata de vin imbuteliat (sticla de 0,75 litri), Murfatlar Romania a avut in 2002 o cota de piata valorica de 23,7%, care a urcat in 2003 la 28,6% si a ajuns anul trecut la 31%, pastrandu-si pozitia de lider.

"Obiectivul Murfatlar Romania pentru acest an este sa ne pastram cel putin acelasi ritm de crestere ca in 2004", spune Gabi Darie. Murfatlar Romania a avut anul trecut vanzari de 28 de milioane de euro." Daca 2004 a insemnat patru proiecte importante, Ferma Noua, Zaraza, noua colectie Sec de Murfatlar si sistemul de servire a vinului la pahar in 2005, vom investi in imaginea gamei de vinuri dulci Rai de Murfatlar".

Aceasta schimbare vine ca urmare a unor studii de piata si va fi comunicata la raft sub conceptul "Noul Strai de Rai", spune Gabi Darie. Murfatlar Romania va aloca in acest an pentru promovarea marcilor sale peste 1,5 milioane de euro. Grupul Euro, din care face parte Murfatlar Romania, a fost anul trecut cel mai mare advertiser din industria bauturilor spirtoase, cu investitii de 18,5 milioane de euro (rate card).

Grupul Euro a achizitionat recent, pentru circa un milion de euro plus asumarea unor datorii de peste 12 milioane de dolari, producatorul de ape minerale Bibco Biborteni. Actionarii Murfatlar Romania sunt investitori autohtoni. Ei au mai facut recent o achizitie, cumparand pachetul majoritar al producatorului de mezeluri Principal Construct, o afacere dezvoltata de un antreprenor autohton, Claudiu Ciuciureanu.

In ultimii doi ani, pe piata vinului a existat o crestere permanenta a pretului mediu al unei sticle de 0,75 de litri de la 1,7 dolari in 2002 la 2,9 de dolari anul trecut. In 2004, s-a remarcat o scadere a segmentelor de vin sec si dulce in favoarea celor de demisec si demidulce. Acest ultim trend este datorat in mare parte faptului ca unii dintre marii jucatori din piata au facut pasul de la sec si dulce catre demisec si demidulce. De asemenea, pe piata s-a remarcat o crestere a consumului de vin rosu in defavoarea celui alb si rose.

Conform Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV), care grupeaza principalii jucatori din industrie, piata vinurilor a fost apreciata pentru anul trecut la circa 310 milioane de euro. Cei mai importanti competitori ai Murfatlar Romania sunt Jidvei, Cotnari, Vincon Vrancea si Vinia Iasi.

stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24