Companii

Nicolae Sarcină, singurul antreprenor român din retailul modern, mizează pe hipermarketuri şi mărci private

Nicolae Sarcină, singurul antreprenor român din retailul modern, mizează pe hipermarketuri şi mărci private

Autor: Cristina Roşca

11.02.2012, 14:50 2056

Omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, care deţine businessul Succes ce include şi lanţul de magazine cu acelaşi nume, mizează în 2012 pe hipermarketuri şi pe mărci private.

"Urmărim consolidarea poziţiei pe piaţa de retail în segmentul de hipermarketuri, fiind singurul dezvoltator român din acest domeniu", au spus reprezentanţii companiei.

Nicolea Sarcină a preluat la jumătatea anului trecut cele cinci magazine PIC ale oamenilor de afaceri Ilie şi Cornel Penescu.

Grupul PIC a închis în perioada 2009-2010 reţeaua ca urmare a intrării în insolvenţă a firmei din cauza acumulării unor datorii evaluate la vremea respectivă la 80 de milioane de euro către furnizori şi bănci.

Până în prezent au fost inaugurate două dintre fostele magazine Pic - din Piteşti şi Craiova - sub brandul Succes.

Astfel, Succes mai are de deschis trei hipermarketuri în locul magazinelor PIC din Brăila, Oradea şi Călăraşi.

În prezent businessul gorjeanului Sarcină este singurul business românesc din retailul modern după închiderea lanţului de magazine şi intrarea în insolvenţă a Minimax Discount, deţinut de Patriciu.

Agresivi în expansiune

Lanţul de retail Succes, deţinut de omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, a ajuns la un total de 155 de puncte de vânzare în judeţele Gorj, Dolj, Râmnicu Vâlcea, Hunedoara, Cluj, Constanţa, Ilfov şi Bucureşti după o expansiune agresivă anul trecut.

"În anul 2011 s-au deschis 19 de puncte de vânzare în judetul Gorj, Constanţa şi Cluj, în formatul de market, supermarket şi magazine cu vânzare asistată", spun reprezentanţii Succes Nic Com.

Cifrele nu includ şi cele două hipermarketuri PIC. Reţeaua Suc ces acoperă toate segmentele din retail, începând de la standuri angro de 20 de metri pătraţi situate în complexuri comerciale până la hipermarketuri.

Pentru acest an compania doreşte consolidarea businessului.

"De asemenea, nu excludem noi oportunităţi de dezvoltare, semnalele pentru anul 2012 în ceea ce priveşte activitatea de retail fiind optimiste", au mai spus reprezentanţii companiei.

Nu sunt oferite însă cifre privind numărul de magazine ce urmează a fi deschise în acest an.

Miza, mărcile proprii

Reprezentanţii unuia dintre cele mai extinse lanţuri din comerţul local recunosc totuşi că situaţia economi că se vede în comportamentul de consum. În continuare consumatorii sunt interesaţi de promoţii.

Ei spun însă că interesul oamenilor nu a scăzut în privinţa produselor alimentare, ci a avut loc o reorientare către branduri mai accesibile.În acest context a avut loc o scădere a valorii coşului de consum. Oficialii Succes nu oferă însă cifre.

"Astfel, produsele alimentare ambalate sub marca proprie Succes au câştigat o cotă de piaţă mai mare în cadrul coşului de cumpărături datorită unui raport calitate-preţ foarte bun." Mai mult, pentru 2012 Succes Nic Com vrea să îşi crească portofoliul de produse marcă proprie, care au preţuri mai mici decât produsele mărcilor consacrate.

De regulă produsele mărci proprii au preţuri cu până la 20% mai mici decât produsele mărcilor consacrate.

60% din business vine din retail

Reprezentanţii companiei nu dau însă detalii despre cifra de afaceri atât cea obţinută în 2011, cât şi cea estimată pentru 2012. Ei spun doar că "reţeaua de magazine reprezintă aproximativ 60% din totalul businessului, restul de 40% reprezentând activitatea de producţie (panificaţie, ambalare, confecţii metalice, aluminiu şi PVC, agregate minerale şi beto ne), comerţ cu produse petroliere, exploatare şi prelucrare a lemnului, construcţii şi prestări servicii".

Afacerile Succes Nic Com au fost de aproape 200 mil. lei (47,6 mil. euro) în 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO