Companii

Nouă malluri urmează să se deschidă sau să se extindă în următorul an. În Bucureşti, doar o extindere

Nouă malluri urmează să se deschidă sau să se...

Autor: Bogdan Alecu

28.09.2019, 17:34 17821

Nouă centre comerciale sau malluri de peste 10.000 mp urmează a fi deschise în următorul an pe piaţa locală, luând în calcul şi două extinderi puternice ♦ Ultimul mall deschis în Bucureşti este ParkLake, în 2016, însă până acum nu există niciun plan concret pentru un altul.

Nouă centre comerciale sau malluri de peste 10.000 mp urmează a fi deschise în următorul an pe piaţa locală, luând în calcul şi două extinderi puternice ♦ Ultimele malluri deschise în Bucureşti este ParkLake (cu cinematograf), sau Veranda (fără cinematograf) în 2016, însă până acum nu există niciun plan concret pentru un altul.

Patru noi malluri sunt aşteptate până la finalul acestui an în Sibiu, Craio­va şi Zalău, dar şi în Balo­teşti, în timp ce celelalte cinci noi investiţii vor fi gata în prima parte a anului viitor, potrivit datelor CBRE. Printre cele mai aşteptate din acest an se numără proiectul Prime Kapital din Baloteşti, primul de acest gen în zona rezidenţială din nordul Capitalei, în timp ce la Sibiu cei de la NEPI-Rockcastle vor deschide primul proiect de acest tip.

„În următoarele 12 luni urmează a fi fina­li­zate peste 300.000 mp de spaţii comerciale din care 56% reprezintă centre comer­cia­le, iar 44% parcuri de retail şi 16% din tota­lul estimat pentru următorul an este repre­zen­tat de extinderi“, a spus Cristina Toroş, Senior Consultant, Retail Agency, în cadrul CBRE.

Ultimul mall deschis în Bucureşti este ParkLake, în 2016, însă până acum nu există niciun plan concret pentru un altul. Cele mai mari şanse le-ar avea viitorul proiect de la Casa Radio, pentru care este AFI în discuţii, însă nu a fost semnat nimic concret care să anunţe o viitoare investiţie acolo.

Spre deosebire de piaţa mallurilor de până acum unde centrele se concentrau pe spaţiile de retail, pe magazine, viitoarele centre vor miza tot mai mult pe petrecerea timpului liber, pentru a atrage şi „reţine“ cât mai mult clienţii în mall.

„Dezvoltatorii de centre comerciale investesc tot mai mult în spaţiile comune, unde clienţii îşi pot petrece timpul liber şi solicită chiraşilor să deschidă concepte noi şi deose­bi­te, cu un accent tot mai mare pe experienţa oferită clienţilor. Zona de entertainment şi evenimente este o ancoră în centrul comercial atât pentru cumpărători, cât şi pentru viitorii chiriaşi“, a subliniat Cristina Toroş.

De partea cealaltă, cu toate că până acum hipermarketul era considerat cel mai important chiriaş, suprafaţa alocată acestuia începe să se micşoreze.

„Suprafaţa ancorei de food (hipermarket sau supermarket) începe să se reducă în funcţie de operator, iar sistemul self paying şi tehno­lo­gizarea în interiorul spaţiilor comerciale prinde din ce în ce mai mult teren. Faptul că ancorele de food sunt de acord să îşi reducă spaţiul ocu­pat dacă viitorul mix de chiriaşi este unul optim este o decizie tactică pentru a putea face parte din strategia de optimizare a proiectului în care se află. Chiriaşii de centre comerciale îşi modi­fică acum conceptele şi sunt atenţi inclusiv la dezvoltarea de retail park-uri, întrucât disponi­bilitatea spaţiilor în malluri este redusă“, a subliniat consultantul CBRE.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO