Companii

O lună şi jumătate de la implementarea SGR: peste 45 de milioane de ambalaje cu marcaj au fost puse pe piaţă în decembrie, dar ponderea lor la raft este încă redusă

În reţeaua Lidl, acolo unde ambalajele cu marcaj SGR coexistă cu cele fără marcaj, preţurile sunt afişate distinct – cu şi fără garanţia de 50 de bani. Pe bonul fiscal, garanţia este menţionată separat, sub preţul băuturii.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

18.01.2024, 10:00 376

Până în acest moment, din cei 80.000 de comercianţi, s-au înscris în SGR aproximativ 65.000 de operatori economici, care sunt în diferite etape de înregistrare în platforma electronică „Am primit acest aparat pentru colectare, dar e prea mare, nu avem loc pentru el, aşa că va trebui să-l schimbăm cu un altul, ceva mai mic“, spune vânzătorul unui Mega Image Shop & Go din zona Timpuri Noi din Capitală „A venit un domn cu un cărucior plin cu baxuri de apă, era cam supărat ca vânzătoarea i-a oprit garanţie“, spune o cumpărătoare „Acest magazin nu funcţionează ca punct de returnare a ambalajelor (se arondează UAT“, scrie pe un afiş postat pe geamul unui magazin aflat la parterul unui bloc din Capitală, însoţit de logoul RetuRO Începând din februarie, RetuRO va face vizite în teren, pentru a verifica modul în care se implementează SGR.

A trecut o lună şi jumătate de la implementarea Sistemului Garanţie-Returnare în România, iar în vreme ce în unele magazine mobilizarea este vizibilă, în altele încă mai sunt informaţii lipsă. De la mari hipermarketuri la mici magazine de cartier, la parterul blocurilor, din Bucureşti până în mici localităţi din provincie, simbolul „Ambalaj cu garanţie“ a început să mişte cetăţenii în direcţia reciclării.

Şi în Gara de Nord au apărut primele băuturi în ambalaje SGR, deşi vânzătorii de la casă nu au toate informaţiile disponibile şi nici spaţiu alocat colectării de recipiente goale. Totuşi, ei spun că primesc ambalaje dacă se prezintă clienţi cu ele.

În unele magazine Mega Image Shop & Go din Bucureşti, primele automate de colectare a ambalajelor au început să apară, dar planurile comercianţilor nu s-au potrivit totdeauna cu realitatea. „Am primit acest aparat pentru colectare, dar e prea mare, nu avem loc pentru el, aşa că va trebui să-l schimbăm cu un altul, ceva mai mic. Nu am ştiut cum va fi. Oricum ambalaje prea multe cu marcaj la raft nu avem, abia au început să apară“, spune vânzătorul unui astfel de magazin din zona Timpuri Noi din Capitală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO