Grupul spaniol Inditex, cel mai mare jucător din retailul deîmbrăcăminte local, cu afaceri de aproximativ 75 de milioane deeuro în 2009, va angaja în acest an circa 400 de persoane pentru asusţine extinderea reţelelor de magazine, potrivit calculelorZF.
Compania, prezentă pe plan local cu şapte dintre cele optbranduri ale grupului - mai puţin Uterque - care se adreseazăclienţilor cu venituri peste medie, are în plan în acest an săaccelereze procesul de expansiune, după ce în ultimii doi ani adeschis câte 14 magazine, ajungând la un total de 51 de magazine,scrie revista BUSINESSMagazin.
Decizia celor de la Inditex vine într-un moment în care îşi faceintrarea pe piaţă unul dintre principalii competitori, grupulsuedez H&M.
Cele două companii, alături de Gap, reprezintă cei mai marijucători din sector după cifra de afaceri. Suedezii au anunţatinaugurarea primelor două magazine de pe piaţa locală pe 25 şirespectiv 26 martie în centrele comerciale Afi Palace Cotroceni şiUnirea Shopping Center.
Până la finalul lunii, compania va mai deschide alte patrumagazine, trei în capitală - Băneasa Shopping City, Plaza Româniaşi Bucureşti Mall - şi în Braşov - Unirea Shopping Center. În totalretailerul a semnat 9 contracte pentru magazine în România,potrivit oficialilor companiei.
Spaniolii ies din Bucureşti
Spanioliide la Inditex - care au pe plan local magazine Zara, Bershka, Pull& Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti - vorîncepe expansiunea din acest an cu primul magazin Massimo Dutti dinprovincie.
Doar pentru primele patru luni ale anului sunt planificate şasenoi deschideri, potrivit surselor din piaţă. Primul care va spargegheaţa va fi magazinul Massimo Dutti din Iulius Mall Timişoara,primul spaţiu din afara Bucureştiului pentru acest brand, ce se vadeschide pe 25 februarie.
În martie, tot într-un Iulius Mall, însă la Cluj, se va deschidecel de-al patrulea magazin Massimo Dutti din România. Vor urma apoitot în martie la Braşov, în centrul comercial Unirea ShoppingCenter, magazinele Bershka, Pull & Bear şi Stradivarius.Această intrare coincide şi cu intrarea H&M în acest oraş.
Cei doi retaileri vor fi vecini şi la parterul magazinuluiUnirea din Bucureşti, unde spaniolii s-au aşezat iniţial cu Zara şiZara Home în 2009 şi cu Bershka în 2010, iar cu Stradivarius şiPull & Bear urmează a se stabili în acest an. Alături de acestebranduri, Douglas, New Yorker şi H&M completează parterulcentrului comercial.
Afaceri în creştere
Deşi economia era lovită de criza financiară şi consumul intrape o pantă descendentă, anii 2009 şi 2010 nu au fost ani de crizăpentru grupul spaniol, în condiţiile în care reţeaua de magazine acontinuat să crească, cu câte 14 unităţi în fiecare dintre ultimiidoi ani, şi afacerile s-au majorat de la circa 45 de milioane deeuro (suma nu include afacerile Stradivarius şi Zara Home, care nusunt publice pe site-ul Registrului Comerţului) la 75 de milioanede euro în 2009. Cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri(peste 50% în 2009) o are Zara, brandul care deţine de altfel şicele mai mari magazine ca suprafaţă, dar şi cele mai multe(13).
Inditex a intrat pe piaţa locală în 2004 în franciză, cu unmagazin Zara şi unul Pull & Bear în Plaza România. În acelmoment piaţa pe care pătrundeau era de 1,1 mld. euro. În 2007spaniolii au intrat direct şi anul trecut au ajuns la o cotă depiaţă de circa 5%, potrivit estimărilor ZF, în condiţiile în carepiaţa este de 1,9 mld. euro, iar cifra de afaceri a grupului s-aapropiat de 100 mil. euro. Studiile Euromonitor arată însă că pânăîn 2015 piaţa va creşte până la 2,9 mld. euro, pentru ca în 2020 sădepăşească 4 mld. euro.
CV-urile celor interesaţi pot fi trimise la adresa de email:office@ro.inditex.com