Companii

Orkla Foods iese din portofoliul Interbrands si intra pe lista Whiteland

Orkla Foods iese din portofoliul Interbrands si intra pe lista Whiteland

Aproximativ jumatate din businessul Orkla Foods in Romania este reprezentat de vanzarile de margarina

02.04.2008, 17:19 121

Producatorul din industria alimentara Orkla Foods a anuntat incheierea unui parteneriat cu distribuitorul Whiteland si renuntarea la serviciile Interbrands, dupa aproximativ patru ani de colaborare, ca masura de eficientizare a activitatilor sale.
"Produsele refrigerate necesita o infrastructura logistica complexa si costisitoare. Sinergia este cheia eficientizarii sistemului de distributie si, considerand strategia noastra si a Intebrands pe termen scurt si mediu, am agreat sa inchidem parteneriatul", a declarat Manuela Banu, directorul executiv al Orkla Foods Romania.
Potrivit noului contract, producatorul va distribui intreaga sa gama de produse in retail prin Whiteland Import Export, companie specializata pe distributie la temperatura controlata. Aproximativ jumatate din businessul Orkla Foods in Romania este reprezentat de vanzarile de margarina, produs care necesita distributie si depozitare la temperatura controlata.
Contactat de ZF, directorul general al Interbrands Marketing & Distribution, Rand Sherif, a precizat ca produsele Orkla Foods au reprezentat anul trecut aproximativ 1% din cifra de afaceri a companiei sale. Interbrands este cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piata locala, cu afaceri de peste un miliard de euro la nivelul anului 2007. "Orkla Foods nu era o divizie profitabila pentru Interbrands, din acest motiv neexistand un interes din partea noastra pentru sustinerea acestei divizii", a explicat Rand Sherif.
Managerul a apreciat impactul finalizarii colaborarii cu Orkla Foods asupra profitului si cash flow-ului Interbrands ca fiind unul pozitiv.
Cei mai mari furnizori ai companiei Interbrands sunt in prezent British American Tobacco si Procter & Gamble. Divizia de food (alimente) a distribuitorului cuprinde produse precum paste fainoase, paine (Pambac), baza pentru mancaruri (Gallina Blanca) sau bauturi energizante (Rockstar), pentru acestea nefiind necesar controlul temperaturii in lantul de distributie.
Orkla Group este una dintre cele mai mari companii listate la bursa din Norvegia. Subsidiara locala face parte din divizia alimentara a Orkla Group si a fost infiintata in anul 2002, prin achizitia companiei Topway Food.
Potrivit ultimelor date disponibile pe site-ul companiei norvegiene, Orkla Foods a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 30 mil. euro in Romania, contribuind cu 10% la businessul grupului in Europa Centrala si de Est. Aceeasi sursa arata insa ca profitul companiei s-a diminuat in trimestrul al patrulea al anului trecut in Romania si Polonia, insa nu precizeaza valoarea vanzarilor pe aceste piete si nici rezultatul net. Orkla Foods Romania detine brandurile Ardealul, Tomi, Bunica, Wiesana, Linco, Unirea, Holland si LaMinut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO