Companii

Pambac vinde mai mult doar prin clienti noi

24.04.2001, 00:00 49


Pambac, una dintre cele mai mari companii de morarit si panificatie din Romania, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere a productiei fizice de 5% cmparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, a declarat Ion Raducan, director Pambac.

"Comportamentul cumparatorilor nu a inregistrat mari schimbari, cu singura precizare ca a crescut fiscalitatea iar populatia nu mai are suficienti bani, aspect care s-a oglindit in atitudinea fata de produsele alimentare.

Cresterea productiei fizice a Pambac nu s-a datorat extinderii intensive, ci celei extensive: vindem mai mult pentru ca avem mai multi clienti, nu pentru ca cei vechi cumpara mai mult", a declarat pentru Ziarul Financiar Ion Raducan, director general Pambac.

Compania a realizat in 2000 o cifra de afaceri de 400 miliarde de lei (18 milioane de dolari), cu un profit brut de 21 miliarde de lei (1,26 milioane de dolari), inregistrand o crestere de 20% comparativ cu 1999. Oficialii companiei estimeaza pentru 2001 o crestere a cifrei de afaceri de 2% comparativ cu 2000.

Oficialii Pambac sustin ca la paine si specialitati de paine consumul s-a mentinut in primul trimestru in aceleasi limite, dar la paste fainoase si fainuri consumul a scazut cu 6% pe cap de locuitor in aceeasi perioada.

Compania are activitati de morarit si panificatie, producere de paste fainoase, biscuiti, "tot ce se poate face din grau", dupa expresia lui.

Pambac produce, pe zi, 400 t de faina de grau, 50 t de malai, 60 t de paste si circa 100 t de paine. Produsele (cu exceptia painii) sunt distribuite in toata tara prin intermediul retelei de distributie care are 96 de mijloace de transport.

Pambac are 32 de magazine proprii, localizate cu precadere in judetul Bacau. "Avem 30.000 de contracte cu peste 100 de firme care cumpara marfa de la noi", precizeaza Raducan.

Investitiile realizate de la privatizarea companiei in 1995 au o valoare totala de 10 milioane de dolari, iar planurile de dezvoltare pentru urmatorii cinci ani prevad o suma de investitii de 10-15 milioane de dolari, sustine directorul Pambac.

Strategia de marketing a companiei include un puternic suport mediatic al produselor, nu doar prin TV, ci si radio, a€oin presa internationala, datorita premiilor pe care le obtinem". Suma investita in publicitate reprezinta 6% din cifra de afaceri.

Materia prima este, in proportie de 85% din productia autohtona, "cel putin asa furnizorii nostri", sustine Raducan. Tehnologia este mai ales din import (90%), restul fiind realizata pe plan local, datorita departamentului de cercetare al companiei. In prezent firma are 800 de angajati.

Pambac este privatizata in 1995 prin metoda Mebo, iar 95% din pachetul de actiuni este detinut de angajati si conducere, SIF Moldova avand restul de actiuni. Activele societatii au o valoare de 200 miliarde de lei (7,5 miliarde de lei).


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO