♦ Declinul variază între 1% în cazul produselor de îngrijire orală şi 14% pentru piaţa de parfumerie ♦ Înainte de pandemie toate segmentele erau aşteptate să crească cu ritmuri curprinse între 2 şi 5%.
Piaţa produselor cosmetice şi de îngrijire, care s-a apropiat anul trecut de pragul de 5 mld. lei, va resimţi din plin efectele pandemiei pe fiecare segment important în parte, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Astfel, toate estimă-rile aferente lui 2020 au fost refăcute pentru a fi adaptate noii realităţi din piaţă.
Pandemia de COVID-19 a întrerupt o perioadă de creşteri susţinute pentru vânzările de parfumuri, creme sau produse de machiaj. Anul trecut spre exemplu avansul a fost de 9%, chiar mai puternic decât cel al consumului privat în ansamblul său. În 2020 însă, lucrurile se vor schimba.