Companii

Parfumurile au ajuns o afacere de 10 mil. dolari pentru Ina Center si Privilege

17.01.2005, 00:00 121

Ina Center si Privilege, cele mai mari retele de parfumerie din Romania, au realizat anul trecut o cifra de afaceri consolidata de 10 milioane de dolari (8 mil.euro), in crestere cu 42% fata de 2003. Cele doua firme, care detin in total 32 de magazine, sunt controlate de compania franceza de cosmetice Marionnaud.
Grupul celor doua firme si-a extins anul trecut reteaua cu inca sase magazine in principalele hipermerketuri si a inceput un proiect de schimbare a conceptului de magazin.
"Compania Privilege International Cosmetic, care detine reteaua Privilege, a deschis anul trecut cinci noi puncte de vanzare legate de extinderea galeriilor comerciale din hipermarketurile Carrefour Colentina si Brasov, Selgros Timisoara si Constanta si Eliana Mall din Brasov. In 2004, compania Ina International a deschis un magazin nou Ina Center de circa 200 de metri patrati la Jolie Ville Bucuresti, investitia ridicandu-se la 200.000 de euro. A mai avut loc o investitie de 400.000 de euro in extinderea si si modernizarea magazinului Ina Center Unirea", a mai spus Bartha.
Printre marcile de parfumuri vandute in magazinele Ina Center si Privilege se numara Kenzo, Jean-Paul Gaultier, Bucheron, Thierry Mugler, Gucci, Escada, Lancome, Dior, Chanel.Obiectivul grupului de firme pentru 2005 este realizarea unei cresteri cu circa 60% a cifrei de afaceri consolidate."In 2005, se prevad a fi deschise sapte noi magazine de parfumerie si cosmetica in Timisoara, Constanta, Oradea, Cluj, Craiova si Bucuresti. Suprafata variaza de la 50 de metri patrati la 250 de metri patrati, la fel si investitiile vor fi cuprinse intre 100.000 de euro si 400.000 de euro pe fiecare locatie. In plus, se prevede refacerea si modernizarea unui numar de 3-5 locatii existente", a mai precizat Bartha.
Un alt obiectiv pe termen lung al companiei este schimbarea structurii magazinelor in magazine deschise, de tip autoservire. "Schimbarea consta in eliminarea vitrinelor si accesul direct al clientilor catre produse, fara intermedierea unui asistent de magazin. Dupa estimarile noastre acest nou sistem poate majora vanzarile cu pana la 20%", a mai spus Bartha. El a adaugat ca proiectul vizeaza magazinele mari si ca deja o intr-o parte dintre ele a fost implementat.
Piata parfumurilor de lux din Romania este inca imatura, principlul competitor al celor doua companii fiind reteaua Beauty Shop, cu cinci magazine.



Consumul anual de parfumuri de lux din Romania este estimat la 20-25 de milioane de euro. "Piata parfumurilor se inscrie in dinamica general ascendenta a economiei romanesti din ultimul timp, tendinta ce pare a se mentine si in anul 2005. In continuare, in structura vanzarilor se mentine suprematia produselor de parfumerie cu o pondere de peste 55%, urmate de cele pentru machiaj si abia in final cele pentru ingrijirea pielii", a mai spus Bartha.
Actionarul principal al grupului de firme Ina International si Privilege International este compania franceza Marionnaud Parfumeries, cu 51% din actiuni, restul de 49% de actiuni apartinand omului de afaceri elen George Georgandas.
Compania franceza Marionnaud, care are vanzari totale de peste 1 miliard de euro pe an, a primit saptamana trecuta o oferta de preluare din partea celui mai bogat om de afaceri din Asia, Li Ka-Shing, presedintele conglomeratului Hutchison Whampoa, cunoscut in special pentru activitatile din sectorul de telecomunicatii.
Recent, compania a anuntat ca inregistreaza in contabilitatea sa mai multe date eronate, de ordinul milioanelor de euro, amanand totodata de trei ori publicarea rezultatelor sale financiare pentru prima jumatate a anului.
"Ni s-au solicitat o serie de rapoarte, dar inca nu am aflat nimic concret legat de aceasta posibila tranzactie", a mai spus Bartha.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO