Companii

Patriciu investeşte 25 mil. euro în afacerea cu avioane private

28.06.2010, 23:36 95

Printr-o fuziune derulată prin Eurojet anul trecut, DinuPatriciu a devenit acţionar majoritar al Avolus, o companie dechartere şi privat-jets din Marea Britanie, în timp ce fostulacţionar majoritar al Avolus, Alexis Grabar, este acum, în nouastructură, acţionar minoritar şi CEO, scrie revista BUSINESSMagazin.

Cele două companii, Eurojet şi Avolus, au format în octombrie2009 o singură entitate, punând la bătaie întregul pachet deacţiuni. În prezent, principalul acţionar al grupului Avolus GroupBv este DP Holdings, cu 70% din titluri, în timp ce restul de 30%sunt împărţite între foştii acţionari ai Avolus Ltd., AlexisGrabar, unul dintre fondatori, având cel mai mare pachet minoritar,de 12,5%.

"Este fundamental ca şi ceea ce am dezvoltat la Londra (unuldintre birourile grupului - n. red.) timp de şase ani, expertizapentru Avolus, să fie adusă şi în România. Trebuie să mă ocupsimultan de cele două echipe pentru ca ele să conlucreze", adeclarat Alexis Grabar, CEO al Avolus Group şi general managerpentru Eurojet, explicând motivul pentru care se află la conducereaambelor companii.

Anul trecut, grupul a înregistrat o cifră de afaceri cumulată de14 mil. euro, în creştere cu circa 5% faţă de 2008 şi împărţităaproximativ egal între cele două companii. Principala diferenţăîntre cele două membre ale grupului este că Eurojet deţine active,în timp ce Avolus este de fapt un broker, care intermediazăvânzările şi achiziţiile de aeronave.

Eurojet şi-a întâmpinat la finalul săptămânii trecute, peAeroportul Băneasa, noua achiziţie, o aeronavă Cessna Citation XLS,pentru care a plătit 9,6 milioane de euro. Aceasta se va alăturacelorlalte trei aeronave din flota Eurojet: un Challenger 604, unCessna Citation Excel şi un Cessna Citation Encore.

Citation XLS are o configuraţie VIP de 9 locuri pentru pasageri,în conformitate operaţională cu toate normele EU, rază de zbor de1.800 de mile nautice, ecrane cu o lăţime de 26,42 centimetri,dotate cu hărţi skymap şi DVD, sistem de telefonie mobilă şiposibilitate de folosire a laptop-ului în timpul zborului. O oră dezbor cu această aeronavă costă aproximativ 5.000 de euro.

"Obiectivul nostru pentru 2010 este de creştere a cifrei deafaceri cu 30%. Pentru această creştere, ne îmbunătăţim flotaîncepând cu achiziţia noului XLS. Suntem, de asemenea, în negocieride preluare a unui alt Challenger 604 pentru închiriereoperaţională până la sfârşitul verii", a declarat AlexisGrabar.

Mai mult, strategia pe termen mediu a Eurojet este de a-şiextinde flota la 8 aeronave până în 2013. "Un avion costă circa10-20 de milioane de euro, iar operaţiunile de întreţinere sunt oparte importantă din cheltuielile noastre. Spre exemplu, la oaeronavă de 20 de milioane de euro, cheltuielile de mentenanţăajung la un milion de euro anual", a spus Grabar.

Grupul Avolus Bv şi-a bugetat pentru următorii cinci aniinvestiţii în infrastructură şi aviaţie de 25 de milioane de euro,după ce în 2009 a investit 29 de milioane de euro în aeronave şiactive de aviaţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO