Companii

Paul Nuber, Nestle: Ne concentram asupra cresterii exporturilor fabricii de la Timisoara

Paul Nuber, Nestle: Ne concentram asupra cresterii exporturilor fabricii de la Timisoara

Paul Nuber, manager general la Nestle Romania

11.07.2006, 19:18 118

Managerul general al filialei grupului Nestle in Romania spune ca avantajul competitiv al Romaniei la capitolul costuri reduse pentru procesul de productie permite companiei sa-si mentina competitivitatea atat pe piata interna, cat si pe pietele de export.
"Suntem in prezent in discutii pentru largirea listei de tari importatoare de produse Nestle fabricate la Timisoara, ceea ce ar duce la cresterea ponderii exporturilor la peste 20% din intreaga productie a fabricii", a afirmat Paul Nuber.
Nestle Romania exporta in prezent aproximativ 20% din productia realizata. Compania elvetiana a preluat in 2000 fabrica de napolitane Joe de la fratii Florentin si Daniel Banu.
Printre pietele de export pentru produsele Joe si pliculetele de cafea instant Nescafe fabricate la Timisoara se numara in prezent Ungaria, Bulgaria, Serbia, Croatia, Liban si Iordania.
"Este foarte important sa fabricam produse de calitate superioara la preturi reduse", a comentat Nuber. Din acest motiv, fabrica din Timisoara primeste in mod constant investitii pentru modernizarea tehnologiilor existente, dar si pentru cresterea capacitatii de productie.
"Nestle ar fi putut investi in mai multe unitati de productie pe teritoriul Romaniei, dar lipsa de oportunitati si relativa instabilitate fiscala au constituit un inconvenient pana in prezent", a adaugat Nuber.
Nestle si-a largit de curand portofoliul de produse distribuite in Romania odata cu preluarea la nivel international a producatorului de inghetata Delta Ice Cream, care detine o fabrica si in Bucuresti. Nestle Romania isi propune astfel sa devina unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata autohtona a inghetatei, unde Delta Ice Cream a vandut anul trecut de aproximativ 12 mil. euro, potrivit declaratiilor lui Nuber.
"Va exista o complementaritate intre brandurile de inghetata Nestle distribuite in prezent pe piata romaneasca de compania Bock Impex si inghetata Delta intrata recent in portofoliul nostru", a precizat Nuber.
Nestle Romania nu a importat pana in prezent marci de inghetata din portofoliul Nestle, acestea fiind aduse de un importator independent pe piata autohtona, compania de distributie Bock Impex din Arad.
Inghetata va permite companiei Nestle sa echilibreze fluctuatia de vanzari inregistrata in sezonul cald, cand consumul de dulciuri in general scade.
"Pe perioada verii, vanzarile de dulciuri si in special de ciocolata scad, dar vanzarile de inghetata vor compensa in viitor aceasta scadere", a spus Nuber.
El estimeaza pentru acest an cresterea vanzarilor Nestle in Romania pana la 100 mil. euro, incluzand toate segmentele de piata pe care activeaza.
Nuber a mai apreciat ca segmentele cu potential mare de crestere pe piata romaneasca sunt produsele cu preparare la minut.
"Consumul de lapte industrial (lapte praf) si de supe instant este inca foarte redus in Romania comparativ cu celelalte tari din Europa. Un alt segment cu potential important de crestere pe piata locala este cel al cerealelor", a spus el.
Nestle este prezent pe piata din Romania din anul 1995, prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik.
Printre brandurile Nestle aflate in prezent in portofoliul companiei pe piata din Romania se numara cafeaua Nescafe, bazele pentru mancaruri si supele Maggi, napolitanele Joe, cerealele pentru mic dejun Nesquik, Chocapic, Cini Minis, Cornflakes, batoanele de ciocolata Kit Kat, mancarea pentru copii Nestle, alimentele pentru caini si pisici Purina, Darling, Friskies.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO