Companii

Paul Nuber: Vom atinge tinta propusa - afaceri de 82 de milioane de euro

23.12.2005, 12:52 51

Directorul general al Nestle Romania spune ca va fi atins si obiectivul de profit. Compania a preluat recent inghetata Delta.

Compania va realiza anul acesta o cifra de afaceri de circa 82 de milioane de euro, egala cu obiectivul fixat la inceput de an. In euro, ritmul de crestere al cifrei de afaceri este de peste 30%, ca urmare a aprecierii leului din acest an fata de moneda unica.

"Vom incheia anul 2005 cu o crestere a vanzarilor, de 25% in lei. Ne-am atins obiectivele atat din punctul de vedere al volumui vanzarilor, cat si al marjei de profit", a spus Nuber, care a precizat ca cifra de afaceri anuala a companiei se va cifra in jurul valorii de 300 de milioane de lei noi (circa 82 de milioane de euro).

Paul Nuber a venit la conducerea Nestle Romania in primavara lui 2003 si a crescut puternic ritmul de crestere al vanzarilor.

Printre primele masuri luate de el s-a numarat schimbarea sistemului de distributie (prin extinderea numarului de firme de distributie), eficientizarea managementului si motivarea angajatilor. Anul trecut, Nuber a pus pariu cu angajatii ca daca acestia reusesc sa depasseasca obiectivul de vanzari isi va vopsi parul in verde. Obiectivul a fost depasit, iar directorul general s-a tinut de promisiune.

Nestle Romania este filiala locala a Nestle Elvetia, cea mai mare companie din domeniul alimentar la nivel mondial. In Romania, Nestle comercializeaza napolitanele Joe, produsele culinare Maggi, cerealele Nesquick si Fitness, batoanele de ciocolata Kit Kat si Chocapick, precum si alimentele pentru caini si pisici Purina si Friskies.

Nestle va deveni de asemenea un jucator important si pe piata de inghetata din Romania, dupa ce saptamana acesta compania elvetiana a anuntat achizitionarea diviziei de inghetata a producatorului grec Delta Ice Cream, care are o fabrica si in Romania, la Bucuresti. "Ne bucuram sa adaugam si afacerea cu inghetata portofoliului nostru de produse din Romania. Oricum tranzactia abia a fost semnata si urmeaza sa fie aprobata de diferite autoritati, ceea ce inseamna ca se va finaliza abia in primavara anului viitor", a spus Paul Nuber legat de tranzactie. Cele mai cunoscute marci de inghetata ale companiei Nestle la nivel international sunt Scholler si Movenpick.

Desi Nestle este unul dintre principalii jucatori pe piata inghetatei din Europa, portofoliul Nestle Romania nu includea si marci de inghetata, acestea fiind aduse de importatori independenti. "Inghetata Scholler este adusa in Romania de firma Bock Impex din Arad", a precizat Nuber, care a mai spus ca inghetata este o piata foarte interesanta in Romania, datorita "culturii de consum la terase si pe litoral". Estimata la peste 35 de milioane de euro, piata inghetatei a fost afectata in ultimii doi ani de vremea rece din perioada verii. "Inghetata este o piata sezoniera, este normal sa fie afectata de vreme, dar per total este foarte interesanta", a spus Nuber.

Cel mai important brand din portofoliul Nestle este Joe, produs in Romania, la Timisoara. Nestle a achizitionat fabrica de napolitane Joe de la Timisoara in 2000, de la Florentin Banu, care cu banii obtinuti din tranzactie a fondat ulterior lantul de supermarketuri Artima.

Potrivit datelor companiei de cercetare de piata ACNielsen Romania, citate de companie, Joe este lider pe piata napolitanelor estimata la 40 de milioane de euro pe an. Alte companii care au mizat pe napolitane sunt Alka (Alka), European Drinks (Natty). Potrivit unor estimari, cota marcii Joe pe piata napolitanelor ambalate este de circa 39%. Principalul competitor al Nestle pe piata napolitanelor, Alka Romania, se afla pe locul doi pe piata napolitanelor glazurate, cu o cota de piata de 11%, si pe locul trei pe piata napolitanelor neglazurate, cu o cota de piata de 10%.

Cresterea vanzarilor companiei pe cel de-al doilea trimestru a fost peste media pietei, insa mai redusa decat pe primul trimestru, motivul fiind ritmul foarte mare de crestere realizat pe cel de-al doilea trimestru al anului 2004.

In 2004, vanzarile Nestle au crescut cu aproape 60% fata de anul anterior pana la 62 de milioane de euro. Potrivit oficialilor companiei, motivele acestei ascensiuni au fost investitiile in promovare, diversificarea portofoliului de produse si investitiile in logistica. Anul acesta Nestle Romania si-a majorat capitalul social cu 9 milioane de euro, bani care potrivit oficialilor vor fi investiti in extinderea portofoliului de produse.

Compania a investit anul acesta intr-o campanie de promovare ampla a produselor culinare Maggi, al caror principal concurent este Knorr (Unilever). Potrivit datelor furnizate de Unilever, marca Knorr detine o cota de peste 50% in categoria bazelor pentru mancaruri. Un alt brand comercializat in Romania de Nestle este cafeaua instant Nescafe, care concureaza cu marci ale Kraft Foods (Jacobs), Elite (Elite), Pan Foods Romania (Amigo). Pe aceasta piata, vanzarile companiei au fost impulsionate de masura Ministerului Finantelor de a reduce cu 20% accizele la cafea, masura aplicata incepand cu 1 ianuarie 2005. In conditiile in care, dintre toate categoriile de cafea, cea instant avea cele mai mari accize (5.000 de euro pe tona), decizia Finantelor a insemnat o scadere cu 1.000 de euro a acestora, ceea ce a permis producatorilor reducerea pretului la raft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO