Companii

Philip Valigny, ALD Automotive: Incepe externalizarea managementului flotelor

Philip Valigny, ALD Automotive: Incepe externalizarea managementului  flotelor

Valigny: Primii nostri clienti au fost companii care foloseau astfel de servicii de mult timp

12.10.2006, 14:51 48

ALD Automotive, filiala de leasing operational a BRD- Groupe Societe Generale, estimeaza o dublare a afacerilor anul viitor pe fondul cresterii sustinute a flotelor marilor companii active in Romania.
"Piata are un potential de crestere foarte mare, datorita faptului ca si companiile romanesti au inceput sa apeleze la serviciul de externalizare a managementului flotelor auto. Estimam ca afacerile noastre vor creste in 2007 cu 110% fata de acest an, astfel incat vom avea in gestiune 3.000 de unitati", spune Philip Valigny, director general al ALD Automotive.
La momentul actual, compania are in administrare o flota de 1.000 de autovehicule livrate, alte 400 de unitati urmand sa intre in folosinta in perioada imediat urmatoare.
Primele flote auto care au intrat in gestiunea ALD dupa inceperea operatiunilor in 2005 au fost cele ale companiilor multinationale care erau familiarizate cu utilizarea acestor servicii in strainatate.
"Primii nostri clienti au fost companii care foloseau astfel de servicii de mult timp si stiau ca este mult mai eficient si mai ieftin. A fost nevoie sa educam clientul roman si sa il facem sa inteleaga ca din motive legate de costuri acest procedeu este mult mai eficient", spune directorul ALD.
Strategia companiei urmareste acum atragerea marilor clienti locali.
Divizia grupului financiar francez ofera leasing operational cu servicii incluse de externalizare a gestiunii parcurilor auto, pentru orice autovehicul cu masa mai mica de 3,5 tone.
Contractul de management de flota se incheie pentru o perioada determinata si un numar de kilometri rulati prestabilit, fara avans, clientul platind o rata lunara fixa, pentru care primeste o singura factura.
Contractele au o durata intre 12 si 45 de luni (sau 75% din durata normala de viata a automobilului).
La momentul actual, competitia pe piata locala este destul de redusa, crede Valigny, deoarece nu s-a ajuns la o specializare a pietei.
"Doar alte doua companii acorda o astfel de finantare in Romania, spre deosebire de pietele din Europa Centrala, unde exista pana la 20 de jucatori si o diferentiere a produselor oferite", crede el.
Cu toate acestea, exista o concurenta indirecta care vine din partea companiilor care au departament propriu de gestionare a parcului auto, dar si a companiilor de leasing financiar, adauga Valigny.
Companiile de pe piata leasingului operational se confrunta si cu faptul ca piata auto second hand nu este in Romania destul de bine structurata.
"Firmele de leasing trebuie sa creeze un serviciu de buy-back in parteneriat cu distribuitorii locali", crede Valigny.
Nu in ultimul rand, lipsa de popularitate a acestui produs printre companiile romanesti, precum si starea precara a infrastructurii rutiere sunt alte impedimente in dezvoltarea afacerilor ALD Automotive. Cea mai mare parte a automobilelor din portofoliul ALD Automotive sunt Dacia.
Pe piata din Romania mai activeaza inca doua firme specializate pe outsorcingul serviciilor de gestionare a flotelor cu finantare prin leasing operational propriu, potrivit datelor ALD Automotive. Astfel, compania Sixt New Kopel este prezenta in Romania din septembrie 2005, iar in acest interval a incheiat contracte de 20 mil. euro.
New Kopel din Romania este membra a grupului Shlomo, care detine in Israel licenta pentru compania de inchirieri Sixt. Un alt concurent al francezilor este APP Finance, infiintata in anul 2002, care administreaza o flota de 250 de vehicule, potrivit propriilor estimari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24