♦ Pe piaţa locală de comerţ cu dominantă alimentară activează reţelele mari, internaţionale (IKA), lanţurile de magazine cu acţionariat local (LKA) şi micile magazine independente ♦ În total, românii cheltuie anual circa 25 mld. euro pe bunuri de larg consum, conform celor mai recente date ale ZF.
Piaţa locală de retail de bunuri de larg consum traversează o perioadă de consolidare, în care jucătorii de la vârful industriei câştigă cotă de piaţă de la ceilalţi atât prin expansiune, cât şi organic, prin loializarea clienţilor existenţi şi prin atragerea unora noi, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK.
„Piaţa locală de retail trece printr-o perioadă de consolidare, în ultimii patru ani cota de piaţă a celor mai mari şapte bannere de retail din România – Auchan, Carrefour (hipermarket), Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny şi Profi (enumeraţi în ordine alfabetică) – a crescut cu aproape zece puncte procentuale, de la 49% în 2019 la 58% în 2022“, spune Romina Ardelean, business growth lead, consumer panel services în cadrul GfK.
Ea adaugă că jumătate din piaţă stă în mâinile a trei grupuri de retail, fapt ce poziţionează România pe locul patru în Europa Centrală şi de Est din punctul de vedere al acestui indicator, după Austria, Slovacia şi Cehia.