Companii

Piaţa locală de retail se consolidează la vârf: Cele mai mari şapte bannere de retail din România controlează 58% din vânzările de bunuri FMCG, cu aproape 10 puncte procentuale mai mult decât în 2019

Piaţa locală de retail se consolidează la vârf: Cele...

Autor: Cristina Roşca

07.05.2023, 11:07 449

♦ Pe piaţa locală de comerţ cu dominantă alimentară activează reţelele mari, internaţionale (IKA), lanţurile de magazine cu acţionariat local (LKA) şi micile magazine independente ♦ În total, românii cheltuie anual circa 25 mld. euro pe bunuri de larg consum, conform celor mai recente date ale ZF.

Piaţa locală de retail de bunuri de larg consum traversează o pe­rioadă de consolidare, în care jucătorii de la vârful industriei câştigă cotă de piaţă de la cei­lalţi atât prin expansiune, cât şi organic, prin loializarea clienţilor existenţi şi prin atra­gerea unora noi, arată o analiză a compa­niei de cercetare de piaţă GfK.

„Piaţa locală de retail trece printr-o perioadă de consolidare, în ultimii patru ani cota de piaţă a celor mai mari şapte bannere de retail din România – Auchan, Carrefour (hipermar­ket), Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny şi Profi (enu­meraţi în ordine alfabetică) – a crescut cu aproape zece puncte pro­centuale, de la 49% în 2019 la 58% în 2022“, spune Romina Ardelean, business growth lead, consumer panel ser­vices în cadrul GfK.

Ea adaugă că jumătate din piaţă stă în mâinile a trei grupuri de retail, fapt ce poziţionează România pe locul patru în Europa Centrală şi de Est din punctul de vedere al acestui indicator, după Austria, Slovacia şi Cehia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO