Companii

Pic vinde de 200 mil. euro si atrage retele internationale in propriile parcuri de retail

Pic vinde de 200 mil. euro si atrage retele internationale in propriile parcuri de retail

Cornel Penescu sustine ca investitiile in hipermarketuri reprezinta principala directie de dezvoltare a grupului Pic in urmatorii 4-5 ani

28.07.2008, 18:51 36

Evolutia vine pe fondul extinderii retelei cu doua magazine la Braila si Oradea in ultimele luni ale anului trecut. La finele lui 2007, grupul Pic detinut de fratii Ilie si Cornel Penescu numara 4 unitati, iar planurile pentru acest an prevad dezvoltarea a doua parcuri de retail in orasele Calarasi si Ploiesti, prin investitii totale de 120 mil. euro.
"Reteaua ar putea ajunge la vanzari de 200 mil. euro in acest an", a declarat Liviu Facaleata, directorul general al Pic Grup.
Estimarile companiei indica o dublare a afacerilor in comert in 2008, anul trecut vanzarile raportate de retea fiind de circa 90 mil. euro.
In acest an, fratii Penescu merg pe o strategie noua de expansiune, investind o suma de doua ori mai mare decat cea din 2007 in dezvoltarea celor doua parcuri de retail anuntate.
Creditele bancare vor reprezenta mai mult de jumatate din valoarea acestor investitii.
Directorul Pic Grup a mai spus ca printre chiriasii grupului in parcul de retail din Calarasi se numara reteaua franceza de bricolaj Bricostore si lantul de magazine de mobila Staer, contractele cu cele doua companii fiind deja semnate.
"In acest an ne-am extins cu circa 10.000 de metri patrati in locatia din Pitesti, prin investitii de cateva milioane de euro", a mentionat Facaleata. Printre retailerii nou intrati in galeria comerciala Pic din Pitesti se numara Flanco sau Leonardo.
Unitatea din Pitesti este primul magazin deschis de grupul Pic si primul hipermarket din acest oras.
In ultimul an insa, orasul a fost vizat de mai multi retaileri internationali care concureaza direct cu reteaua romaneasca, astfel incat in prezent sunt 4 hipermarketuri operationale in Pitesti.
In plus, Real Hypermarket recruteaza oameni pentru deschiderea din Pitesti care inca nu a fost anuntata de catre compania germana.
Pic Grup a inregistrat anul trecut afaceri de 150 mil. euro, din care 60%, adica 90 mil. euro, au reprezentat vanzarile in hipermarketuri.
Grupul, infiintat la Pitesti in 1991, are si activitati de productie de alimente, transport si distributie, constructii, si include si o firma de taximetrie, o editura si o tipografie.
Fratii Penescu au adus anul trecut ca aport la capitalul social al grupului hipermarketurile deschise la Craiova si Braila, evaluate la aproximativ 42 mil. euro (140 mil. lei).
Toate cele patru magazine Pic au fost construite pe terenuri aflate in proprietatea grupului. Ilie si Cornel Penescu sunt si actionarii majoritari ai clubului de fotbal FC Arges.
Investitiile in hipermarketuri reprezinta principala directie de dezvoltare a grupului Pic in urmatorii 4-5 ani, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Cornel Penescu.
Piata locala a hipermarketurilor este dominata de retelele internatioanale de magazine care se extind agresiv la nivel local.
Liderul pietei in functie de vanzari este Carrefour, insa retailerii germani Real (parte a grupului Metro) si Kaufland (Schwarz) vin puternic din urma, cu ritmuri anuale de extindere care ii forteaza pe jucatorii mai vechi pe piata sa tina pasul cu ei.
Hipermarketurile, care anul trecut au inregistrat o crestere a numarului de unitati pe piata locala de 72,5% fata de 2006, s-au extins in primul semestru cu 7,25% fata de finele lui 2007, prin 5 deschideri de magazine.
Retailul modern, care mai cuprinde si supermarketuri, discountere si magazine cash & carry, a avut anul trecut o cota de 39% in comertul romanesc, potrivit datelor companiei de cercetare de piata GfK. La nivel local, aceasta pondere este inca redusa, comparativ cu tarile din regiune.
De exemplu, in retailul de bunuri de larg consum din Ungaria, magazinele moderne detineau anul trecut o cota de piata de 47,5%, in timp ce in Polonia ponderea era de 42%.
Vanzarile principalelor grupuri de retail din Romania au crescut anul trecut cu circa 45% fata de anul precedent, potrivit unui studiu realizat de Planet Retail.
Astfel, cifra de afaceri a retelelor de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, precum si vanzarile inregistrate in magazinele din benzinarii s-au situat anul trecut la 6,9 miliarde de euro, in crestere de la 4,77 miliarde de euro in 2006.
Cele mai mari vanzari au fost inregistrate in 2007 de lanturile de magazine Metro Cash & Carry, Selgros Cash & Carry, Carrefour, Kaufland si Cora, conform aceleiasi surse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO