Companii

Popoviciu a investit 17 mil. euro în KFC. Pentru 2012 omul de afaceri mai vine cu 3-6 mil. euro

Popoviciu a investit  17 mil. euro în KFC. Pentru 2012 omul de afaceri mai vine cu 3-6 mil. euro

Autor: Cristina Roşca

24.04.2012, 12:05 870

Reţeaua de restaurante de tip fast-food KFC, intrată pe piaţa locală în 1997, a investit în România peste 17 mil. euro în cele 42 de restaurante pe care le deţine.

Cele mai multe restaurante - 18 - au fost deschise în Bucureşti, restul fiind împărţite astfel: patru în zona de nord-est, 12 în zona de sud-est, cinci în zona de vest şi trei în centrul ţării.

Expansiunea companiei pe piaţa locală continuă. Doar în acest an an urmând a fi deschise cinci unităţi sau chiar mai multe.

Până acum compania s-a dezvoltat prin restaurante stradale (17) şi unităţi (24) în centre comerciale. De acum înainte va miza pe drive through-uri.

Compania deţine un singur restau rant drive-through la Sibiu, unde vânzările cresc în mod constant. Directorul executiv al reţelei, Mark Hilton, nu exclude posibilitatea deschiderii de restaurante şi în zone stradale sau în malluri, în funcţie de oportunităţi.

El recunoaşte că durează mai mult să construieşti un drive-through şi costă şi mai mult, de aceea Hilton nu face promisiuni ca număr de unităţi.

Un restaurant KFC în mall costă circa 300.000 de euro, unul într-o zonă stradală circa dublu, iar un drive-through până la 800.000 de euro, fără teren. În aceste condiţii, investiţiile din acest an se vor ridica la 3-6 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.

În condiţiile unui plan agresiv de expan siune pentru 2012, Hilton estimează afaceri în creştere, fără a oferi însă cifre. Businessul KFC s-a situat la un nivel constant anul trecut faţă de 2010. KFC a avut în 2011 afaceri de aproape 40 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor companiei.

În ultimii trei ani consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Primele semne de creştere au apărut în ultimul trimestru al lui 2011.

Lantul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO