Companii

Pro TV a raportat afaceri de 34,3 mil. dolari în primul trimestru

Autor: Cristina Rosca

27.04.2011, 23:42 54

Compania ProTV S.A., liderul pieţei de televiziune, care includeposturile ProTV, ProTV Internaţional, Acasă, Pro Cinema, Sport.roşi MTV România, a raportat pentru primul trimestru din acest anafaceri de 34,3 mil. dolari, în scădere de la 36,5 milioane dedolari în perioada similară a anului trecut.

Menţinerea consumului la un nivel scăzut pentru că oa­me­nilorîncă le este frică să cheltuiască face ca bugetele com­pa­niiloralocate promovării să fie reduse. Chiar dacă preţurile pen­trureclame au scăzut, clienţii de publicitate nu şi-au măritbugetele.

În perioada ianuarie-martie 2011 compania a raportat un OIBDA(profitul operaţional) de 3,45 mil. dolari, faţă de 4,53 mil.dolari în primul trimestru din 2010.

Rezultatele Pro TV S.A. au fost publicate ieri de grupulame­rican CME (Central European Media Enterprises), ac­ţio­narulmajoritar. CME, care deţine opera­ţiuni de te­le­viziune în şaseţări din Eu­ro­pa Centrală şi de Est, a anun­ţat pen­tru primultri­mes­tru veni­turi de 172,8 mil. $, în creştere cu 20%, de la143,6 mil. $ în ur­mă cu un an. Profitul opera­ţio­nal (OIBDA) afost de 14,2 mi­l. $, faţă de 0,8 mil. $ în trimestrul unu din2010.

Compania priveşte op­ti­mist anul 2011, când se aş­teaptă catoate pieţele de advertising pe TV unde operează să crească.

"Veniturile şi profitul ope­ra­ţio­nal ale CME au avut ocreştere im­portantă în primul trimestru. Am reuşit să obţinemcash-flow po­zitiv, peste ţintele noastre. Acest lucru esterezultatul poziţiei noas­tre de lideri de piaţă con­tro­luluiri­guros al costurilor, al contri­buţiei po­zitive aope­ra­ţiu­ni­lor din Bulga­ria, precum şi al creşteriiînregis­tra­te de di­vi­ziile Media Pro En­ter­tainment şi NewMedia (Inter­net). Sun­tem în­cre­zători că toate pieţele deadvertising pe TV vor creş­te în acest an", a de­clarat AdrianSârbu, preşedintele şi direc­to­rul exe­cutiv al CME.

Cea mai mare contribuţie la afacerile CME o are divizia debroadcasting (televiziune), care a adus în primele trei luni aleanului 157,5 mil. $, cu 16,3% mai mult decât în anul ante­rior.Media Pro Entertainment, ce operează studiourile de film, acontribuit cu 40,2 mil. $, faţă de 28 mil. $ anul tre­cut înaceeaşi perioadă. Pe segmentul de New Media (Internet) veniturileau crescut cu aproape 30%, până la 2,6 mil. dolari.

CME operează în Cehia, România, Bulgaria, Croaţia, Slovacia şiSlovenia, acoperind o populaţie de peste 50 de milioane delocuitori. Cele mai importante două pieţe pentru companie dupăveniturile raportate sunt Cehia şi România.

Adrian Sârbu, care a creat postul de televiziune Pro TV în 1995,deţine printre alte active media şi Ziarul Financiar. El con­ducedin 2008 operaţiunile CME şi este totodată acţionar al grupuluiamerican. Omul de afaceri american Ronald Lau­der controlează CMEprin drepturile de vot deţinute, iar prin­ci­palul acţionar esteTime Warner, cel mai mare grup de media din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO