Companii

Prodal duce Stalinskaya si Wembley in Bulgaria

Prodal duce Stalinskaya si Wembley in Bulgaria

Prodal a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 23,5 mil. euro, in crestere cu 15%

24.07.2008, 14:34 174

Prodal 94, producatorul brandului de vodca Stalinskaya si al ginului Wembley, a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o crestere de 18% a cotei de piata comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, potrivit datelor AC Nielsen, citate de reprezentantii companiei.
"Cele mai mari cresteri in cote valorice le-au inregistrat brandurile noastre reprezentative Stalinskaya (19%) si Wembley Dry Gin (17%), urmate indeaproape de Passion Brandy. Suntem foarte aproape de ceea ce ne-am propus pentru anul acesta si ne dorim chiar sa depasim estimarea initiala", a declarat Florin Radulescu, directorul general al Prodal.
Florin Radulescu, 42 de ani, a devenit director general al Prodal in data de 1 octombrie a anului trecut, renuntand astfel la postul de director general al imbuteliatorului PepsiCo pentru piata romaneasca si Republica Moldova, Pepsi Americas Romania.
Reprezentantii Prodal 94 estimau pentru anul trecut o rata de crestere a afacerilor de 10% si de 19% pentru acest an. Potrivit informatiilor companiei, Prodal a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 23,5 mil. euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent si un profit brut de un milion de euro pe fondul schimbarilor realizate la nivelul ambalajului marcii Stalinskaya. Daca Prodal isi va pastra avansul estimat de 19% pe tot parcursul acestui an, compania va ajunge la un rulaj de peste 28 de milioane de euro la sfarsitul lui 2008.
Grupul Prodal a alocat pentru anul acesta un buget de investitii de peste 6 milioane de euro, jumatate din aceasta suma fiind directionata catre marirea capacitatii de productie si retehnologizarea fabricii din Ilfov, iar cealalta bugetului de marketing.
"Este un an al investitiilor pentru Prodal '94. Pe langa continuarea investitiilor in brandurile proprii, anul acesta continuam sa investim masiv in tehnologie pentru fabricile noastre precum si in dezvoltarea afacerii noastre in Bulgaria", a explicat Radulescu.
Exportul reprezinta aproximativ 1% din totalul productiei Prodal, brandurile de bauturi alcoolice ale producatorului local fiind comercializate in prezent atat in Europa cat si in China, Japonia sau Hong Kong. Incepand de anul acesta grupul intentioneaza sa atace pietele din apropiere, prima tara vizata fiind Bulgaria. Potrivit lui Radulescu brandurile pe care intentioneaza sa le exporte din a doua parte a acestui an in Bulgaria sunt vodca Stalinskaya si ginul Wembley.
Prodal activeaza pe patru segmente din piata bauturilor alcoolice, si anume vodca (Stalinskaya), gin (Wembley), bauturi tip brandy (Passion) si produse intermediare (Max).
Grupul de firme Prodal, parte a grupului ICB din care face parte si Agricover, este format din companiile Prodal '94 (care opereaza o fabrica cu doua linii de productie automate cu o capacitate de 6.000 de sticle pe ora fiecare), Granddis (axata pe distributie) si Bere Spirt Turnu Severin (distileria de alcool), toate avand ca actionari principali doi cetateni romani de origine iraniana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO