Companii

Producătorii de adezivi: Piaţa va creşte, există un apetit sănătos pentru construcţii noi de locuinţe

Producătorii de adezivi: Piaţa va creşte, există un...

Autor: Ioan Dornescu

16.07.2015, 00:06 806

Încurajaţi de evoluţiile pozitive mar­cate de sectorul rezidenţial, producătorii de ade­zivi avansează prog­­­noze optimiste pen­tru anul acesta după ce în 2014 vân­zările au avut o evo­luţie oscilantă, scrie Anuarul de Con­struc­ţii şi Imobiliare 2015, publicat de ZF.

„Piaţa se situează de ani buni în jurul valorii de 100 milioane de euro. Anul trecut a fost unul extrem de fluctuant. A început bine, pe fondul condiţiilor meteo bune şi dato­rită speranţelor privind deblocarea in­vestiţiior în sectorul public - având în vedere că era un an electoral cu două rânduri de alegeri (europarlamentare şi prezi­den­ţiale). Apoi a continuat prost, tocmai pentru că spe­ranţele respective nu s-au confirmat”, afirmă Bogdan Pîrvu, CEO-ul pro­ducătorului de materiale de construcţii AdePlast.

Trendul din 2014 s-a menţinut la nivelul primului semestru al acestui an, iar după ce a dat impresia unei revigorări sănătoase, piaţa a redevenit fluc­tuan­tă. Condiţiile meteo au fost extrem de bune la înce­putul lui 2015, per­miţând debutul tim­puriu al lucrărilor în con­strucţii, dar sărbătorile legale au generat ulterior o scăderă uşoară a vân­zărilor. „Credem că piaţa poate avea o evoluţie po­zitivă, de câteva procente. Începutul de an arată că există un apetit relativ sănătos pentru construcţii noi în zona rezidenţială.În schimb, vânzările de pe retailul tradiţional par să nu ţină ritmul. Oricum, noi ne dorim o creştere a pieţei care să fie predictibilă, fără excese“, a adăugat Pîrvu.

AdePlast este cel mai mare producător de materiale de construcţii cu acţionariat ro­mânesc şi operează trei plat­forme in­dus­triale, la Oradea, Ploieşti şi Roman. Com­pania de­ţinută de omul de afaceri Marcel Băr­buţ produce adezivi şi mortare uscate, vop­sele şi polistiren şi a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 300 milioane lei (68 milioane euro), în creştere cu 19%.

Pe de altă parte, potrivit da­telor furni­zate de Fabryo - Atlas Paints, pro­ducător de vopsele, mor­tare şi ter­mo­sistem, piaţa locală de adezivi a înre­gistrat anul trecut o scădere de 3% în volum şi de 5% în valoare, pentru 2015 fiind anticipat un avans de 3%.

Reprezentanţii producătorului Duraziv, deţinut de antreprenorul Daniel Guzu, spun că divizia de adezivi a companiei a reuşit să-şi crească vânzările cu 14% anul trecut, atingând o pondere de peste o treime din totalul cifrei de afaceri

„Evoluţia vânzărilor, atât cantitativ, cât şi valoric, s-a datorat în mare parte focusului pe segmentul rezidenţial. Asta pentru că, pe acest segment, calitatea produselor primează de cele mai multe ori, în detrimentul preţului cel mai mic“, afirmă reprezentanţii companiei Duraziv.

Duraziv, producător de vopsele, adezivi şi profiluri metalice, deţine o platformă de producţie în Popeşti - Leordeni, lângă Capitală, şi a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproximativ 80 milioane de lei (18,1 milioane euro), în creştere cu 8%, pentru acest an fiind prognozate cel puţin venituri similare.

Citiţi mai multe analize despre piaţa de materiale de construcţii în Anuarul Construcţii şi Imobiliare 2015, publicat de Ziarul Financiar şi pe zf.corporate.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO