Încurajaţi de evoluţiile pozitive marcate de sectorul rezidenţial, producătorii de adezivi avansează prognoze optimiste pentru anul acesta după ce în 2014 vânzările au avut o evoluţie oscilantă, scrie Anuarul de Construcţii şi Imobiliare 2015, publicat de ZF.
„Piaţa se situează de ani buni în jurul valorii de 100 milioane de euro. Anul trecut a fost unul extrem de fluctuant. A început bine, pe fondul condiţiilor meteo bune şi datorită speranţelor privind deblocarea investiţiior în sectorul public - având în vedere că era un an electoral cu două rânduri de alegeri (europarlamentare şi prezidenţiale). Apoi a continuat prost, tocmai pentru că speranţele respective nu s-au confirmat”, afirmă Bogdan Pîrvu, CEO-ul producătorului de materiale de construcţii AdePlast.
Trendul din 2014 s-a menţinut la nivelul primului semestru al acestui an, iar după ce a dat impresia unei revigorări sănătoase, piaţa a redevenit fluctuantă. Condiţiile meteo au fost extrem de bune la începutul lui 2015, permiţând debutul timpuriu al lucrărilor în construcţii, dar sărbătorile legale au generat ulterior o scăderă uşoară a vânzărilor. „Credem că piaţa poate avea o evoluţie pozitivă, de câteva procente. Începutul de an arată că există un apetit relativ sănătos pentru construcţii noi în zona rezidenţială.În schimb, vânzările de pe retailul tradiţional par să nu ţină ritmul. Oricum, noi ne dorim o creştere a pieţei care să fie predictibilă, fără excese“, a adăugat Pîrvu.
AdePlast este cel mai mare producător de materiale de construcţii cu acţionariat românesc şi operează trei platforme industriale, la Oradea, Ploieşti şi Roman. Compania deţinută de omul de afaceri Marcel Bărbuţ produce adezivi şi mortare uscate, vopsele şi polistiren şi a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 300 milioane lei (68 milioane euro), în creştere cu 19%.
Pe de altă parte, potrivit datelor furnizate de Fabryo - Atlas Paints, producător de vopsele, mortare şi termosistem, piaţa locală de adezivi a înregistrat anul trecut o scădere de 3% în volum şi de 5% în valoare, pentru 2015 fiind anticipat un avans de 3%.
Reprezentanţii producătorului Duraziv, deţinut de antreprenorul Daniel Guzu, spun că divizia de adezivi a companiei a reuşit să-şi crească vânzările cu 14% anul trecut, atingând o pondere de peste o treime din totalul cifrei de afaceri
„Evoluţia vânzărilor, atât cantitativ, cât şi valoric, s-a datorat în mare parte focusului pe segmentul rezidenţial. Asta pentru că, pe acest segment, calitatea produselor primează de cele mai multe ori, în detrimentul preţului cel mai mic“, afirmă reprezentanţii companiei Duraziv.
Duraziv, producător de vopsele, adezivi şi profiluri metalice, deţine o platformă de producţie în Popeşti - Leordeni, lângă Capitală, şi a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproximativ 80 milioane de lei (18,1 milioane euro), în creştere cu 8%, pentru acest an fiind prognozate cel puţin venituri similare.
Citiţi mai multe analize despre piaţa de materiale de construcţii în Anuarul Construcţii şi Imobiliare 2015, publicat de Ziarul Financiar şi pe zf.corporate.ro