Companii

Producătorul de acoperişuri Blachotrapez, cu afaceri de 110 mil. lei: „Începe să crească preţul oţelului, creşte şi preţul combustibilului, iar energia electrică este în continuare scumpă. La începutul primăverii, scumpirile vor ajunge şi la clienţi“

Jaroslaw Turczynski, CEO, Blachotrapez România: Compania a fost pregătită pentru creştere, însă piaţa a fost în scădere şi marcată de instabilitate. În consecinţă, am căutat strategii să economisim, dar şi să ne creştem cota de piaţă.

Jaroslaw Turczynski, CEO, Blachotrapez România: Compania a fost pregătită pentru creştere, însă piaţa a fost în scădere şi marcată de instabilitate. În consecinţă, am căutat strategii să economisim, dar şi să ne creştem cota de piaţă.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

19.02.2024, 11:00 1147

♦ „Principala provocare cu care ne-am confruntat în 2023 şi care se regăseşte în întregul domeniu la producătorii mari este ieftinirea oţelului pe plan internaţional, ceea ce a generat probleme cu marja, deoarece jucătorii mari de pe piaţa noastră îşi negociază contracte pe termen lung cu producătorii importanţi de oţel. Doar micii producători au beneficiat de scăderea preţului la oţel - ei lucrează cu volume mici, fără stocuri“, spune Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez România.

Producătorul polonez de aco­pe­rişuri Blachotrapez, care are în România trei fabrici, pariază pe o creştere de 25% a cifrei de afaceri în 2024, după ce anul trecut l-a încheiat în scădere.

„Nu avem programate investiţii noi pentru 2024. Focusul nostru în a­cest an este pe eficientizare. Dorim să îmbunătăţim tot ce putem. Ne propu­nem o creştere de 25% a volumului de vânzări“, spune Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez România.

Anul 2023 a fost un an „destul de dificil“ pentru industria acoperişurilor, adaugă el, iar în final cifra de afaceri a companiei pentru 2023 a fost de apro­ximativ 110 milioane de lei, în scădere cu 16% faţă de anul anterior. La rân­dul său, profitul a fost redus de fina­lizarea unei investiţii de 12,4 milioane de lei într-o nouă hală de producţie, în tehnologizare şi în sediul Blachotra­pez de la Baia Mare.

„Compania a fost pregătită pentru creştere, însă piaţa a fost în scădere şi marcată de instabilitate. În consecinţă, am căutat strategii să economisim, dar şi să ne creştem cota de piaţă.“

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro