Companii

Producatorul de spirtoase Marex Braila: plus 35%, pana la 17 mil. euro

Producatorul de spirtoase Marex Braila: plus 35%, pana la 17 mil. euro

Vanzarile Marex au fost sustinute de dezvoltarea marilor retele de magazine

12.09.2006, 16:07 112

Compania Marex Braila, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria bauturilor spirtoase, detinuta de omul de afaceri Marin Moraru, a inregistrat in primul semestru din acest an o cifra de afaceri de 17 milioane de euro, in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada din 2005.
Potrivit reprezentantilor companiei, majorarea afacerii vine pe fondul investitiilor in noi capacitati de productie, dar si in promovarea produselor. Marex este activ si in industria mezelurilor.
"Una dintre strategiile noastre a fost sa consolidam branduri. Consumatorii aleg sa achizitioneze si sa consume "branduri" in detrimentul produselor care nu au investit in calitate, in comunicare sau in aspect", a declarat Marin Moraru, care este si director general al Marex Braila.
El a mai spus ca volumul vanzarilor a crescut in acest an si dupa intrarea in retele internationale de retail precum Metro, Carrefour, Real, Kaufland si Billa.
Cea mai cunoscuta marca din portofoliul Marex este vodca Imperial.
Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, in crestere cu 48% fata de anul anterior, cand au fost raportate afaceri de 27 de milioane de euro.
"Apreciem ca trendul crescator pe care l-a avut activitatea noastra (n.r. - in prima jumatate a anului 2006) se va mentine cel putin la acelasi nivel si in cea de a doua parte a anului. Cresterea cifrei de afaceri se va reflecta implicit si asupra profitului pe care il vom inregistra in acest an", a spus Moraru.
Cele doua business-uri dezvoltate de Marex pe piata locala, cel al bauturilor spirtoase si cel din industria carnii, sunt tratate ca afaceri de sine statatoare.
"Ne concentram in mod egal asupra ambelor categorii. Ne propunem ca bauturile, respectiv produsele alimentare sa detina o cota de piata semnificativa pe respectivele categorii", a explicat Moraru.
Majorarea preturilor la bauturile spirtoase, ca urmare a cresterii accizei la inceputul acestui an, a impus o masura similara si pentru Marex Braila.
"Am fost nevoiti si noi, ca si ceilalti producatori sa ne ajustam preturile in corelatie cu normele legislative. Am facut acest lucru in felul in care sa afecteze cel mai putin decizia de cumparare a consumatorilor, de aceea nu am resimtit efecte negative in vanzari", a afirmat Moraru. Marex Braila are o capacitate de productie anuala de 2,5 milioane de litri alcool pur. Compania activeaza in principal cu marca Imperial, aceasta fiind brandul care a fost sustinut si de campanii de comunicare, chiar daca nu a fost cel mai vandut produs din portofoliul grupului. Bugetul stabilit anul acesta pentru promovarea bauturilor produse a ajuns la 5 milioane de euro, inregistrand o crestere semnificativa fata de cel stabilit pentru anul trecut, care s-a ridicat la 3,5 milioane de euro, valoare rate-card (fara discounturi).
"Am majorat bugetul de promovare, tinand cont de inflatia media. Pe de alta parte, ne-am propus o vizibilitate mai mare in raport cu brandurile competitorilor", a declarat Moraru.
Potrivit reprezentantilor companiei, piata bauturilor spirtoase se afla in prezent pe un trend ascendent, pe fondul cresterii nivelului global de productivitate, a veniturilor si implicit a consumului in toate categoriile de produse.
"In prezent distributia functioneaza mai bine si mai omogen la nivel national, au disparut o parte din producatorii care " improvizau" bauturi alcoolice si astfel piata inregistreaza o dinamica accelerata", a mai spus Moraru.
El considera ca dupa integrarea in Uniunea Europeana multe dintre problemele cu care se confrunta piata bauturilor spirtoase, printre care jucatorii care activeaza "la negru", se vor solutiona, insa va creste si competitia intre producatori si importatori.
"Produsele importate vor capata un statut cvasi egal cu acela al produselor de fabricatie locala, prin eliminarea taxelor vamale", a explicat Moraru.
Cu toate acestea, directorul general al Marex Braila considera ca producatorii care si-au consolidat branduri nu vor resimti o amenintare din partea produselor de import.
In 2005, piata bauturilor spirtoase avea o valoare de aproximativ 600 de milioane de euro, din care peste 60% era realizata "la negru".
Cei mai mari jucatori pe piata sunt Prodal '94, Alexandrion Group, Euroavipo Posta Calnau sau European Drinks.
Piata bauturilor alcoolice de import are o valoare de circa 30 de milioane de euro, cei mai importanti jucatori fiind Pernod Ricard, Cristalex Bucuresti, Sollers si BDG Import.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO