Producătorul Heineken vede prima scădere a vânzărilor după doi ani

22 mai 2018 Autor: Mădălina Panaete

Heineken România, al doilea cel mai mare berar după valoarea vânzărilor, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1,16 miliarde de lei ( 254 mil. euro), în scădere cu 4% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Aceasta este prima scădere a businessului companiei în ultimii ani şi vine în condiţiile în care piaţa berii a consemnat o majorare în 2017.

Anul trecut, românii au consumat peste 16 milioane de hectolitri de bere (82 de litri per capita în medie), mai mult cu 2% faţă de anul precedent, conform datelor de la Asociaţia Berarii României.

În plus, brandul Heineken a înregistrat vânzări cu peste 10% mai mari în România în 2017, arată cel mai recent raport al companiei-mamă din Olanda. Acesta este al doilea an consecutiv în care compania înregistrează o creştere de peste două cifre cu cel mai cunoscut brand din portofoliu.

Potrivit raportului citat, România se numără printre cele cinci ţări în care volumele brandului s-au majorat cu peste 10%.

Însă avansul bran­dului fanion nu a ajutat şi la creşterea businessului per total.

În plus, şi profitul companiei a fost mai mic anul trecut. Heineken România a înregistrat anul trecut un profit net de 130 de milioane de lei (circa 28 mil. euro), mai mic cu aproximativ 20% faţă de anul anterior.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.05.2018

 
Cuvinte cheie:
Heineken
, bere
, piata berii
, Onno Rombouts
, brand
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide