Companii

Producatorul marcii Stalinskaya: Ne concentram exporturile in China si Germania

20.10.2005, 19:51 67

Compania Prodal ''94, producatorul marcii de vodca Stalinskaya si a ginului Wembley si-a crescut ritmul investitiilor cu peste 20% fata de anul trecut, pentru a sustine internationalizarea brandurilor sale si pentru a-si consolida pozitia pe piata romaneasca.

Valoarea investitiilor in marketing, cercetare si dezvoltare a depasit in ultimii cinci ani 25 mil. euro.

"Strategia noastra de export pentru urmatorii trei ani este concentrata pe pietele din Germania si China, insa nu putem vorbi despre o cota concreta de piata pe aceste piete decat dupa aceasta perioada. Am inceput deja promovarea marcilor pe cele doua piete si am depasit perioada de testare a acceptabilitatii consumatorului", a declarat Carmen Tanasie, director de marketing al companiei Prodal.

Ea a explicat ca Germania e una dintre cele mai atractive piete europene din punct de vedere economic, consumul de bauturi alcoolice clasand Germania intre primele cinci tari consumatoare de vodca din Europa.

"In China, situatia este total diferita, pentru ca acolo consumatorul nu este inca educat pentru consumul de vodca sau gin, iar cel care face primul pas si educa gustul consumatorului are toate sansele sa castige o cota din piata", a mai spus Carmen Tanasie.

Reprezentantii Prodal nu au oferit informatii privind ponderea exportului in cifra de afaceri a companiei din acest an, insa au spus ca brandurile de vodca Stalinskaya si Infinity si ginul Wembley sunt prezente in aproape 30 de state de pe 3 continente si inregistrate ca marci in 100 de tari.

"Afacerea a fost proiectata pentru a deveni internationala, iar dezvoltarea brandurilor noastre pe pietele externe a inceput cu protectia acestora", a afirmat Bogdan Mihail, vicepresedinte al grupului Prodal.

Portofoliul de produse al diviziei de alcool a grupului Prodal cuprinde marcile de vodca Stalinskaya, Infinity si Discovery, marca de gin Wembley si marcile de brandy Fancy si Passion, branduri pozitionate doar pe segmentul mediu si superior. "Dupa disparitia pietei gri (n. red. - care ocupa in momentul de fata, potrivit datelor Garant, circa 50% din vanzarile totale de bauturi spirtoase), va aparea o oportunitate de afaceri si pe segmentul inferior de piata", a precizat vicepresedintele Prodal.

Grupul Prodal ''94, din care mai fac parte si societatile Granddies (axata pe distributia la nivel national) si Bere Spirt Drobeta Turnu Severin (distileria de alcool), cu aceiasi actionari, a avut anul trecut o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro.

Principalii actionari ai Prodal ''94 sunt doi cetateni romani de origine iraniana.

Compania a anuntat ca a castigat in acest an inca 4,4 puncte procentuale la cota de piata a produselor din portofoliu.

Potrivit datelor proprii, marca de vodca Stalinskaya a inregistrat o crestere a cotei de piata cu 6% in acest an, pana la 31%, iar ginul Wembley si-a consolidat pozitia ajungand la o cota de 51% din piata de profil.

Consumul total de bauturi spirtoase din Romania a fost estimat anul trecut, de Garant, la un miliard de euro din care doar jumatate este reprezentat de piata legala.

Principalii concurenti ai Prodal pe piata de vodca sunt Kreskova, Alexander si Dakk.

La gin concureaza cu Bartender''s, iar la brandy cu Alexandrion. dana.ciriperu@zf.ro



TITL: Polonezii de la PKN Orlen se uita cu interes la Oltchim



Adrian Mirsanu, Varsovia

Grupul PKN Orlen, unul dintre cele mai mari grupuri din regiune din sectorul petrolier si petrochimic, va analiza posibilitatea de a intra in cursa pentru achizitia Oltchim Ramnicu Valcea.

Intrebat de Ziarul Financiar daca PKN va participa la privatizarea Oltchim, Igor Chalupec, director general executiv (CEO) al grupului polonez PKN Orlen, a declarat: "Vom lua serios in considerare o asemenea optiune".

Seful PKN participa alaturi de reprezentanti de varf ai Unipetrol (Cehia), Grupa Lotos (Polonia), Mol (Ungaria), Rompetrol (Romania), Slovnaft (Slovacia), dar si oficiali ai Shell, Conoco Philips, ExxonMobil la Conferinta anuala a industriei de rafinare si petrochimice din Europa Centrala si de Est, organizata de Asociatia Mondiala a Rafinariilor (WRA) la Varsovia in perioada 18 - 21 octombrie.

PKN nu vede in acest moment alte oportunitati pe piata romaneasca si asteapta anuntul Ministerului Economiei si Comertului pentru lansarea la privatizare a combinatului chimic de la Ramnicu Valcea.

Grupul polonez are un portofoliu concentrat in zona downstream - rafinarii, complexuri petrochimice si benzinarii, insa nu este prezent in sectorul explorarii si productiei.

Intrarea PKN in sectorul explorarii si productiei va fi luata in discutie in board-ul de conducere al companiei. Din acest punct de vedere, exista posibilitatea ca si Romania sa intre in vizorul polonezilor. PKN a fost unul dintre investitorii inscrisi in cursa pentru achizitia Petrom, insa a renuntat sa depuna o oferta finala pentru compania romaneasca, orientandu-se catre preluarea companiei cehe Unipetrol.

Seful PKN mai spune ca "Wolfgang Ruttenstorfer (presedintele OMV - n.r.) a avut curaj cumparand Petrom, o companie cu multi angajati".

Seful PKN afirma ca este greu de obtinut "un efect sinergic" pentru compania poloneza in piata romaneasca, data fiind locatia geografica a celor doua piete.

PKN are sase rafinarii, din care trei in Polonia si trei in Cehia, cu o capacitate de 21,7 milioane de tone pe an, si o retea de circa 2.700 de statii in Polonia, Cehia si Germania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO