Companii

Producatorul margarinei Holland investeste in produse congelate

25.11.2004, 00:00 291

Compania Royal Brinkers Romania, filliala producatorului olandez de margarina si grasimi vegetale Royal Brinkers BV, a investit anul acesta in jur de 2 mil.euro in extinderea capacitatilor de productie din Romania. Compania este cunoscuta pe piata pentru marcile de margarina Holland si Linco.
"In luna noiembrie a fost finalizata investitia la Iasi intr-o fabrica de patiserie congelata care va produce pentru inceput aluat foietaj si foi de placinta comercializate sub brandul Linco. Investitiile totale din 2004 au fost in jurul a 2,5 milioane de dolari ( n. red. - circa 2 mil.euro) si au vizat noua fabrica de patiserie congelata de la Iasi, marirea capacitatilor existente la Bucuresti si investitii in sistemului logistic al firmei", a spus Gabriel Terinte, director comercial Royal Brinkers Romania.
Royal Brinkers Romania mizeaza anul acesta pe o cifra de afaceri de 14 milioane de euro anul acesta, in crestere cu 27% fata de anul trecut.
"Cifra de afaceri estimata in anul 2004 este de 18 milioane de dolari (14 mil.euro - n. red.), iar in 2005 estimam o crestere de 10%", a spus Terinte. Anul trecut, compania a realizat afaceri de circa 11 milioane de euro, potrivit informatiilor de pe situl Ministerului de Finante.
"In anul 2005 vor fi noi investitii atat pe linia produselor congelate cat si pe cea de grasimi vegetale", a spus Terinte, fara a specifica insa valoarea acestora.
Royal Brinkers Romania este parte integranta a grupului olandez Royal Brinkers B.V., lider european in productia de margarina si grasimi vegetale.
In Romania grupul Royal Brinkers are doua fabrici la Bucuresti si Iasi specializate in productia de margarina, respectiv patiserie congelata. Numarul angajatilor se ridica la 150 de persoane.
Portofoliul de produse al companiei cuprinde margarinele Linco, Holland ,Matinal si Unirea, pentru piata de retail, margarina Accento pentru patiserii, mustarurile Holland si Matinal, ketchup-ul Holland, pasta de tomate Holland, frisca vegetala Pasti Cream si Bianca Lieve, precum si patiserie congelata (aluaturi foietaj si foi de placinta) sub brandul Linco.
Distributia produselor se face printr-o companie specializata - Royal Brinkers Distribution - apartinand aceluiasi grup. Pentru produsele de patiserie congelata din gama Linco distributia nationala este realizata de catre compania Macromex Bucuresti.
Infiintata in 1997, Royal Brinkers Romania coordoneaza activitatea grupului in sud-estul Europei avand arondateRomania, Bulgaria, Serbia-Muntenegru, Bosnia, Macedonia, Albania, Moldova si Ucraina.
Potrivit informatiilor prezentate de companie, care citeaza ACNielsen, Royal Brinkers detine in acest moment 35,6% din piata de margarina de consum si aproximativ 20% din cea de margarina pentru panificatie. Aproximativ 95% din gospodariile romanesti folosesc margarina, cu precadere in perioada sarbatorilor si mult mai putin vara.
"In 2004 piata a avut o usoara crestere comparativ cu 2003, iar acest trend va continua in 2005", considera Terinte. In 2003, consumul de margarina a cunsocut o scadere cu 13% fata de 2002, din cauza orientarii consumatorilor catre unt, considerat mai sanatos.
Potrivit unor estimari, piata margarinei din Romania se cifreaza undeva la circa 50 de milioane de euro pe an. Principalii jucatori sunt Orkla Foods (Wiesana, Frustuck, Bunica), Royal Brinkers si Unilever (Rama, Delma). Orkla Foods a Intra pe piata romaneasca in urma cu aproape doi ani, in urma achizitiei operatiunilor legate de productia de margarina, mustar si ketch-up ale Topway Industries.
Daca margarina a cunoscut in ultimii ani o evolutie sinuoasa, in schimb produsele congelate sunt o nisa care cunoaste o crestere alerta si sustinuta, arata studiile de piata. Motivul ascensiunii este lipsa de timp a consumatorilor. Produsele congelate de patisetie au crescut si ca urmare a a deschiderii tot mai multor retele de patiserii, atat in franciza cat si ale investitorilor locali.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO