Companii

Producatorul Stalinskaya si Wembley iese la export

08.03.2004, 00:00 127



Producatorul de bauturi spirtoase Prodal '94 a anuntat pentru acest an demararea unei expansiuni masive pe pietele externe. "In acest moment ne aflam in faza de finalizare a actiunilor de export in patru tari din trei continente, urmand ca, pana la sfarsitul anului, sa inglobam alte zece tari in acest program. Pe termen mediu si lung vrem sa exportam in peste 60 de tari unde brandurile noastre sunt deja inregistrate si unde am demarat, deja, contacte pentru gasirea unor parteneri", a declarat Bogdan Mihail, vicepresedintele Prodal '94.



El spune ca patrunderea pe o piata externa dureaza cel putin sase luni iar o asemenea decizie este luata in urma studierii competitiei de pe aceste piete si a legislatiei din tarile respective.



Pe piata romaneasca, Prodal '94 produce si comercializeaza marcile de vodca Stalinskaya, Discovery si Infinity, brandy-ul Passion si Fancy si ginul Wembley, plus berea Mitos, o marca comercializata la nivel local in Drobeta Turnu Severin.



Conform unul studiu realizat de AC Nielsen si citat de Mihail, vodca Stalinskaya detine peste 50% din piata pe segmentul mediu. Pe segmentul mediu inferior, Discovery, o vodca de tip nordic, detine o cota de piata de 5%.



Conform aceluasi studiu, pe piata ginului, Wembley detine o cota de peste 45% iar pe cea a brandy-urilor, Passion are 10 procente. "Acum doua saptamani am lansat pe piata brandy-ul superior <Fancy> , care vrem sa fie o alternativa la produsele de import si la vinarsurile romanesti. Vom demara o campanie publicitara inaintea si in timpul sarbatorilor de Paste pentru ca ,an timpul sarbatorilor religioase, volumele de vanzari sunt maxime", spune Mihail.



Marca locala de bere Mitos care a avut anul trecut o cota de piata de 90% in Drobeta Turnu Severin si 0,6% din cea nationala.



Prodal '94 a anuntat la sfarsitul anului trecut ca va distribui pe piata romaneasca doua marci rusesti de vodca - Stolichnaya si Moscovskaya - apartinand companiei de stat din Rusia FKP Soyuzplodimport. "Cele doua marci vor fi pe piata in perioada sarbatorilor de Paste", afirma Mihail.



Prodal '94, Granddies si Bere Spirt Drobeta Turnu Severin, cele trei societati care formeaza divizia de bauturi, au avut anul trecut o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2002, cand au inregistrat 29,6 de milioane de euro. Estimarile pentru acest an merg catre vanzari de 52 de milioane de euro. Firma are 600 de angajati.



"Vanzarile din acest an depind foarte mult de posibila marire a accizei la bauturile alcoolice anuntata pentru luna iulie cand s-ar putea mari de la 150 de euro la 280 de euro/hectolitru. In acest an avem de mentinut dar si de crescut cotele de piata, iar vanzarile vor fi influentate pozitiv de exporturi", afirma Mihail. Accizele la bauturi alcoolice au fost majorate anul trecut cu 50% de la 100 de euro la 150 de euro/hectolitru, ceea ce a dus, in opinia lui Mihail, la o crestere a consumului de bauturi mai putin cunoscute si mai ieftine. "Este posibil ca, in acest an, sa se accentueze acest proces dar consumatorii fideli ai marcilor cunoscute nu vor lua parte la aceasta migratie", afirma Mihail.



Prodal '94 a definitivat anul trecut o investitie de 1,5 milioane de euro in modernizarea fabricii de alcool de la Drobeta Turnu Severin, iar anual aloca circa 2,5-3 milioane de euro in imaginea brandurilor proprii.



Principalii concurenti ai Prodal pe piata vodcii sunt Sankt Petersburg, Perfect, Kreskova, Alexander si Dakk. La gin concureaza cu Bartender's, iar la brandy cu Alexandrion.



Principalii actionari ai Prodal '94 sunt doi cetateni romani de origine iraniana.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO