Companii

Produsele BIO au cucerit doar 1,2% din piaţa de FMCG, dar pe fondul inflaţiei vânzările şi-au încetinit creşterea. Românii cheltuie 250-300 mil. euro anual pe produse organice

Produsele BIO au cucerit doar 1,2% din piaţa de FMCG,...

Autor: Cristina Roşca

21.08.2023, 00:07 216

Produsele BIO au cucerit doar 1,2% din piaţa de FMCG, iar pe fondul inflaţiei vânzările şi-au încetinit galopul în primele trei luni din an, odată ce românii au început să fie mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii la shopping.

Astfel, ritmul de creştere de 11,8% în primul trimestru din 2023 versus aceeaşi perioadă din anul anterior este chiar sub cel al pieţei de FMCG în ansamblul său (15,6%), după ce multă vreme segmentul BIO a fost campion la creştere.

„Totuşi, o treime din categoriile de produse BIO analizate continuă să crească alert, cu peste 20% în T1/2023 versus T1/2022“, spune Bogdana Gheorghe, mana­ging director al companiei de cercetare de piaţă RetailZoom România.

Românii cheltuie anual între 250 şi 300 de milioane de euro pe produse BIO, arată calculele ZF făcute pe baza datelor oferite de RetailZoom şi a celor existente privind vânzările totale de articole FMCG. Datele ilustrează că există o singură categorie mare unde segmentul BIO e majoritar în total vânzări şi anume mâncarea pentru bebeluşi.

La mâncarea umedă de bebeluşi cota de piaţă e de 79%, la cea uscată de 74%.

În rest, ponderea în total vânzări a articolelor organice e, de regulă, de sub 10%, singura altă excepţie fiind kefirul, cu 12%.

De altfel, sunt doar 13 categorii de produse unde cota de piaţă a articolelor BIO e cel puţin 1%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO