Companii

Proprietarul RTC isi schimba strategia: Radu cauta parteneri de grup, dupa ce a incercat sa vanda unele divizii

Proprietarul RTC isi schimba strategia: Radu cauta parteneri de grup, dupa ce a incercat sa vanda unele divizii

Octavian Radu, patronul grupului RTC: Banii atrasi din vanzarea de actiuni au rolul de a intari capacitatea grupului de a supravietui crizei.

30.06.2009, 00:00 77

Octavian Radu, omul de afaceri care a pus bazele grupului RTC, cu 5.000 de angajati si afaceri de 200 mil. euro, incearca sa atraga parteneri cu care sa imparta actionariatul grupului si ulterior un fond de investitii, dupa ce in ultimii ani a vandut sau a incercat sa vanda doar divizii din RTC Holding.

„Pana la toamna, voi incerca sa atrag managementul de top in actionariat printr-o schema de optiuni si actiuni. Concomitent, voi incepe atragerea unor parteneri de afaceri, iar apoi fonduri de investitii, cel mai probabil in 2010. Faza a patra o va constitui listarea fiecarei divizii in parte la bursa, sau vanzarea unor divizii catre investitori strategici", a declarat Radu.
Daca pana in 2008 Radu a avut tentative de a vinde diviziile care trageau in jos afacerile grupului si chiar s-a indepartat de partea operationala, fiecare divizie fiind atribuita unui manager independent, in prezent omul de afaceri a ajuns la concluzia ca un parteneriat il poate ajuta sa iasa cu bine din criza.
Proprietarul RTC a inceput afacerile in Romania dupa Revolutie, prin distributia de produse de larg consum si a continuat cu productia de hartie pentru imprimanta.
Timp de peste 15 ani a creat businessuri pe care ulterior le-a vandut pentru a incepe altele noi, pentru ca a considerat ca a adus firma la un anumit nivel la care nu mai putea adauga foarte mult, dupa cum aprecia anterior.
In prezent grupul RTC are opt divizii, care se axeaza mai mult pe retail (Rafar - divizia de fashion si Diverta - lantul de librarii) decat pe distributie si ruleaza afaceri de peste 200 mil. euro. Contexul actual, in care consumul s-a diminuat vizibil, l-a determinat pe Radu sa isi schimbe complet strategia si implicit sa se gandeasca la renuntarea unui pachet din actiunile grupului pe care l-a creat.
„Banii atrasi din vanzarea de actiuni au rolul de a intari capacitatea grupului de a supravietui crizei printr-o diminuare a creditelor si o crestere a capitalurilor proprii. Banii de la fondurile de investitii vor da posibilitatea RTC-ului sa creasca in momentul iesirii din criza", explica Radu.
La inceputul anului, Octavian Radu evalua RTC la 100 pana la 300 mil. euro, dar era constient ca nimeni nu ar mai cumpara nici cu 50 mil. euro intregul grup, tocmai din cauza incertitudinilor din piata.
Cuvantul de ordine de la inceputul anului a fost si pentru RTC, ca pentru majoritatea jucatorilor din economie, „supravietuirea" , omul de afaceri declarand ca „daca este sa pice afacerile, vor pica toate odata pentru ca se sustin reciproc".
Campion la exituri
  • La inceputul lui 2007, vinde divizia de distributie de cartele preplatite si incarcare electronica pentru telefonia mobila pentru 15 mil. euro
  • In octombrie 2007, Cumpana preia Aqua Regis, compania de distributie a apei in regim watercooler creata de Radu, pentru un milion de euro.
  • La sfarsitul lui 2007, vinde afacerea Best Distribution pe care o cumparase in 2005 catre compania elena CD Media

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO