Inditex, care deţine brandurile Zara, Bershka, Pull & Bearsau Stradivarius, a adus pe piaţa locală şi propria firmă deconstrucţii, Goa Invest, pentru a susţine extinderea reţelei demagazine la nivel local.
Numele companiei de construcţii apare pe panourile "şantierelor",în momentul amenajării celor mai importante magazine dinportofoliul Inditex.
Anul acesta Goa Invest a efectuat lucrările de amenajare a celuimai mare magazin Bershka din sud-estul Europei, deschis laînceputul acestei săptămâni la parterul Unirea Shopping Center,în urma unei investiţii de circa 3,4 mil. euro, potrivitestimărilor ZF. De asemenea, în prezent, lucrează la restaurareaşi renovarea unei clădiri vechi de peste 100 de ani din Piteşti,pentru ca Inditex să aducă brandul Zara pe o suprafaţă de peste1.000 de metri pătraţi, prima oară în acest oraş. "Goa Invest nuare o filială, dar şi-a înregistrat un sediu permanent în Româniafără a avea salariaţi. În momentul lucrărilor, compania, cu sediulîn Spania, în La Coruña, subcontractează o altă companie deconstrucţii sau îşi aduce proprii angajaţi", au declaratreprezentanţii companiei.
Acesta este şi motivul pentru care anul trecut, în timpullucrărilor pentru inaugurarea celui mare magazin Zara, tot în PiaţaUnirii, majoritatea constructorilor vorbeau limba spaniolă.
"Inditex preferă să aducă specialişti spanioli, mai ales pentruefectuarea finisajelor. Compania Goa Invest este implicată înpeste 60% din proiectele celor 500 de magazine pe care Inditex ledeschide la nivel mondial în fiecare an", spune un reprezentant alretailerului.
Goa Invest a raportat la nivel local o cifră de afaceri de 3,3mil. euro în 2008, având un profit de circa 300.000 de euro.
Iniţiale de miliardar
Numele companiei este format din iniţialele inversate alenumelui fondatorului şi directorul general al grupul Inditex,miliardarul Amancio Ortega Gaona. Prima companie creată în 1972de omul de afaceri, cu activităţi în producţia textilă, s-a numitConfecciones Goa, iar trei ani mai târziu a înregistrat ZaraEspaña, prima companie de distribuţie şi retail a grupului.
La nivel local, Inditex administrează 42 de magazine, dintre carezece aparţin celei mai importante mărci, Zara. Brandurile dinportofoliul retailerului, au generat anul trecut venituri de 75mil. euro în România, în creştere cu 50% faţă de 2008, încondiţiile în care majoritatea competitorilor au raportat scăderiîntre 20% şi 50%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels