Companii

Radiografia consumului de mezeluri: românii au plătit 2,2 mld. lei în S1/2022 pe salam şi şuncă, dar au cumpărat mai puţin şi mai scump

Radiografia consumului de mezeluri: românii au plătit...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.12.2022, 20:30 230

♦ În valoare, vânzările au crescut cu 2,2%, sub ritmul inflaţiei, dar volumele s-au redus cu 4,4% în prima jumătate a anului ♦ În retail, se vând 66% din produsele din categoria mezelurilor, una dintre cele mai mari din sectorul alimentar.

Românii cheltuie anual 4,3 mili­arde de lei pe mezeluri, indicator care a crescut în ultimii ani, iar în primul semestru datele companiei de cercetare Market Vector arată o uşoară majorare a cheltuielilor româ­nilor pe acest tip de produse. În schimb, se observă o scădere a volu­melor, cu 4,4% comparativ cu anul trecut, ceea ce arată că românii cum­pără mai puţin cantitativ.

Dana Tănase, director executiv al Asociaţiei Române a Cărnii, din care fac parte marii jucători din piaţă, spunea recent că din discuţiile pe care le-a avut cu companiile nu se ve­de o creştere a consumului de produ­se din carne şi că oamenii se uită la preţ atunci când aleg să cumpere, astfel că în acest sector consumul scade. În plus, se mai observă o ten­dinţă pe piaţă şi anume alegerea am­balajelor mai mici. De exemplu, sala­mul feliat şi ambalat individual are un preţ mai mic per produs compa­rativ cu cel nefeliat, sub formă de baton, însă per total, preţul per kilo­gram este mai mare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO