♦ În valoare, vânzările au crescut cu 2,2%, sub ritmul inflaţiei, dar volumele s-au redus cu 4,4% în prima jumătate a anului ♦ În retail, se vând 66% din produsele din categoria mezelurilor, una dintre cele mai mari din sectorul alimentar.
Românii cheltuie anual 4,3 miliarde de lei pe mezeluri, indicator care a crescut în ultimii ani, iar în primul semestru datele companiei de cercetare Market Vector arată o uşoară majorare a cheltuielilor românilor pe acest tip de produse. În schimb, se observă o scădere a volumelor, cu 4,4% comparativ cu anul trecut, ceea ce arată că românii cumpără mai puţin cantitativ.
Dana Tănase, director executiv al Asociaţiei Române a Cărnii, din care fac parte marii jucători din piaţă, spunea recent că din discuţiile pe care le-a avut cu companiile nu se vede o creştere a consumului de produse din carne şi că oamenii se uită la preţ atunci când aleg să cumpere, astfel că în acest sector consumul scade. În plus, se mai observă o tendinţă pe piaţă şi anume alegerea ambalajelor mai mici. De exemplu, salamul feliat şi ambalat individual are un preţ mai mic per produs comparativ cu cel nefeliat, sub formă de baton, însă per total, preţul per kilogram este mai mare.