Companii

Radu Morar, Murfatlar: Ne vom concentra pe China si Rusia

23.05.2006, 00:00 431

Radu Morar, directorul de marketing al Murfatlar, unul dintre cei mai importanti producatori de vinuri de pe piata locala, spune ca in acest an exporturile vor reprezenta 20% din cifra de afaceri a companiei.

"Dupa ce ne-am consolidat pozitia pe piata interna, pasul urmator din strategia pe termen lung a Murfatlar il reprezinta concentrarea pe pietele externe. Dezvoltarea exporturilor constituie un obiectiv prioritar in vederea cresterii Murfatlar in perioada urmatoare", a spus Radu Morar.

Daca anul trecut vanzarile pe pietele externe au contribuit cu aproape 15% la cifra de afaceri de 25 de milioane de euro a companiei, in acest an compania urmareste sa-si extinda prezenta si in alte state europene sau asiatice.

In mod traditional compania exporta in SUA, Marea Britanie, Germania, Finlanda, Danemarca, Israel si Japonia. Directorul de marketing al Murfatlar precizeaza ca pietele de interes pentru acest an sunt China si Rusia.

"Sunt doua piete cu un potential foarte mare, piete in care vinurile sunt abia la inceput. Primii pasi au fost facuti din toamna anului trecut, cand am participat la un targ de vinuri la Moscova, iar la sfarsitul acestei luni vom merge in Asia. Participarea la targuri iti ofera informatii si contacte importante atunci cand vrei sa intri pe o piata noua", explica Morar. El mai spune ca pe aceste piete compania va intra in competitie directa cu principalii producatori la nivel mondial din Franta, Italia, Spania, SUA, Australia si Chile. In opinia lui, principala diferenta intre piata locala si cele externe tine de profilul consumatorului.

Pentru a identifica cerintele consumatorilor din strainatate, compania va organiza o serie de evenimente externe, al caror buget depaseste 500.000 de euro. "Acestea sunt cheltuieli separate de bugetul de publicitate alocat promovarii pe plan inern", explica Morar.

Directorul de marketing al Murfatlar mai spune ca in acest an compania are un buget de promovare cu 30% mai mare decat in 2005. "Vom aloca acesti bani pentru a continua campaniile incepute in 2005", mai spune Morar.

Daca prima campanie de promovare pentru Sec de Murfaltar, a avut un buget rate-card (valori brute, fara discounturi) de 1,5 mil. de dolari (1,2 mil. euro), anul trecut bugetul brut de promovare pe media a fost de 5 milioane de euro si un milion de euro pentru organizarea de evenimente.

Morar a mai spus ca vanzarile de la sfarsitul lui 2005 si inceputul anului 2006 sunt pe un trend crescator. "Acest lucru va conduce la vanzari in cifre absolute, atat pe plan intern, cat si la export mult mai mari decat in perioadele anterioare", este de parere Radu Morar.

Potrivit reprezentantului Murfatlar, in primele patru luni vanzarile companiei au crescut cu 54% fata de aceeasi perioada din 2005. "Aceasta crestere a venit mai ales din partea produselor premium, brandurile cu cele mai mari cresteri fiind Trei Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Sec si Rai de Murfatlar", a mai spus Morar.

Compania estimeaza pentru acest an o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la 36 de milioane de dolari (30 mil. euro). Compania intentioneaza sa pastreze ritmul de crestere inregistrat anul trecut, perioada pentru care a raportat o cifra de afaceri de 30 de milioane de dolari (25 mil. euro), in crestere cu 20% fata de 2004.

Murfatlar a plecat de la o cota de piata de 19% in 2001, iar anul trecut a ajuns la 32% din piata, potrivit reprezentantilor companiei. In ultimii patru ani, compania a investit peste 9 milioane de dolari (7,4 mil. euro) in achizitionarea de tehnologii moderne pentru producerea vinului.

Compania detine peste 2.600 de hectare de vie, iar in 2005 productia de struguri a fost de 18.000 de tone.

Murfatlar Romania face parte din grupul Euro, care a achizitionat anul trecut, pentru circa un milion de euro plus asumarea unor datorii de peste 9 milioane de euro, producatorul de ape minerale Bibco Biborteni. Actionarii Murfatlar sunt investitori autohtoni. Acestia au preluat si pachetul majoritar de actiuni al unui producator de mezeluri Principal Construct Prahova, o afacere dezvoltata de un antreprenor local, Claudiu Ciuciureanu.

Exporturile de vin au scazut anul trecut cu 18%, pana la 17,8 mil. euro. Producatorii de vin au vandut pe pietele externe doar 270.000 de hectolitri, fata de peste 375.000 de hectolitri in 2004, potrivit informatiilor Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale. Cei mai importanti exportatori de vin din Romania sunt Halewood International, Vinia, Cramele Recas si Provinum.

Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut la 350 de milioane de euro. Cei mai importanti competitori ai Murfatlar Romania sunt Jidvei, Cotnari si Vincon Vrancea.



Vinul a parasit topul produselor exportate

* Exporturile de vin au scazut anul trecut cu 18%, pana la 17,8 mil. euro.

* Producatorii de vin au vandut pe pietele externe doar 270.000 de hectolitri, fata de peste 375.000 de hectolitri in 2004.

* Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut la 350 de milioane de euro, potrivit Patronatului National al Viei si Vinului, fata de 310 milioane de euro nivelul atins in 2004

* In 2005 pierderile din viticultura au depasit 120 de milioane de euro in urma inundatiilori.

dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24