Companii

Reacţia lui Radu Enache, preşedintele companiei de handling GlobeGround, la ultimatumul lui Nazare către Tarom

Reacţia lui Radu Enache, preşedintele companiei de handling GlobeGround, la ultimatumul lui Nazăre către Tarom

Foto: Shutterstock

Autor: Mirabela Tiron

12.03.2012, 17:37 2910

"Nu cunoaştem analiza diagnostic Tarom la care se referă domnul ministru al transporturilor şi nici cât de tare recomandă această analiză (făcută de cine?) renegocierea contractului de handling cu GlobeGround Romania încât însuşi Ministrul Transporturilor cere imperativ acest lucru", transmite Radu Enache, chairmand of the board al companiei.

Alexandru Nazare, ministrul transporturilor, a cerut în urmă cu câteva zile companiei aeriene naţionale Tarom renegocierea în cel mult două săptămâni a contractului de handling (manevrare a bagajelor) cu Globe Ground România pentru reducerea costurilor.

Globe Ground România, înfiin­ţată în 1992, oferă servicii de handling aeronave la sol şi tractare aeronave. Firma este deţinută de Tarom cu un pachet de 37%, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti cu 13%, Ser­visair Germania cu 25% şi Balaclava Olanda cu 25%.

"Nu cunoaştem ce legătură are vânzarea acţiunilor Tarom cu societatea GlobeGround România şi cu renegocierea contractului de handling.

Ştim însă, că întreaga declaraţie, dacă a fost făcută, nu face decât rău atât societăţii Tarom în procesul pe care-l derulează cât şi nouă, societăţii GlobeGround în activitatea pe care o desfăşură".

În 2010 compania Globe Ground România a obţinut o cifră de afaceri de 75,6 milioane de lei (17,8 mil. euro) şi un profit de 15,9 milioane de lei (3,7 mil. euro) la un număr de 801 angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Obiectul de activitate declarat al companiei este de manipulări.

Compania de handling mai lucrează cu companiile Aegean Airlines, Air Europa, Air Malta, Carpatair, Austrian Airlines, Bulgaria Air, Lufthansa, Lot Polish Airlines şi alte companii aeriene. Pe aeroportul din Otopeni serviciile de handling mai sunt asigurate şi de compania Menzies Aviation, care lucrează cu Air France, Alitalia, Iberia şi alte companii.

"Ştim, de asemenea, şi o putem demonstra oricând şi oricui, că GlobeGround a deservit şi deserveşte Tarom cu cea mai mare atenţie şi dedicaţie profesională şi nu numai. Aceasta nu pentru că Tarom este acţionarul majoritar relativ ci pentru că Tarom ştie să-şi impună, în negocierile care se desfăşoară şi în acest moment, poziţia de client foarte important pe Aeroportul Otopeni fără a avea nevoie de nici o « indicaţie » şi ultimatum cum să negocieze ».

Enache a mai spus că societatea îşi desfăşoară activitatea în România, neîntrerupt din 1992, fiind cel mai mare furnizor de servicii de handling pasageri, nu numai manevrare de bagaje ci şi cargo de pe Aeroportul International «Henri Coanda» Bucuresti-Otopeni investind până în momentul de faţă în această activitate în România peste 27 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24