Companii

Reincepe ofensiva multinationalelor pe piata inghetatei Unilever unifica distributia Algida si Napoca

Reincepe ofensiva multinationalelor pe piata inghetatei Unilever unifica distributia Algida si Napoca
21.03.2010, 23:15 566

Macromex ramane cel mai mare distribuitor al produselor dindivizia de inghetata a companiei, insa in Cluj, unul dintrejudetele-cheie pentru Napoca, Unilever va avea in aceasta varadistributie directa de inghetata.

"Sistemul de distributie de inghetata al Unilever South CentralEurope cuprinde atat distributie directa, pentru judetele Cluj siSatu Mare, cat si indirecta, prin intermediul distribuitorilor. Celmai mare distribuitor de inghetata al Unilever pe plan local esteMacromex", a precizat Albert Davidoglu, Customer DevelopmentDirector al Unilever South Central Europe.

Unificarea sistemelor de distributie va genera crestereabusinessului Macromex cu Unilever in 2010. Parteneriatul dintrecele doua companii a fost semnat la inceputul anului trecut pentrubrandurile Algida precum Magnum, Carte d'Or sau Cornetto,majoritatea situate pe segmentul premium. Napoca, brandul preluatanul trecut de la Friesland Foods, este situat pe segmentul mediude pret, pe care compania anglo-olandeza a lansat vara trecuta unprodus creat in Polonia special pentru piata romaneasca, BigMilk.

Compania mizeaza si pe acoperirea unor canale slab exploatate decatre competitorii sai, precum cinematografele sau alte locuri incare romanii isi petrec timpul liber.

Unde a ajuns Algida anul trecut

Inghetata Napoca este fabricata in continuare in unitatea deproductie detinuta de Friesland Foods in judetul Cluj, unde suntproduse si lactatele din portofoliul Napolact. Fabrica a ramas inproprietatea Friesland, Unilever preluand doar anumite activeprecum linia de productie de inghetata, flota auto si cutiilefrigorifice, in urma tranzactiei estimate de surse din piata lapeste 10 mil. euro.

Piata de profil, estimata la 120-160 mil. euro, este foartefragmentata, in prezent fiind activi 63 de jucatori locali si doardoua companii de talie internationala, Unilever si Nestlé.

Ofensiva puternica a Unilever pe piata inghetatei in 2009,sustinuta de un buget de promovare gigant in comparatie cu cel alproducatorilor romani, a schimbat ierarhia la varful clasamentuluicelor mai mari jucatori, intr-un an cu declin in consum si cuconditii meteo nefavorabile producatorilor de inghetata (a lipsitcanicula in vara). Astfel, in luna august a anului trecut, marcileAlgida si Napoca inregistrau o cota de piata de 13,4% in valoare,potrivit datelor MEMRB citate de Unilever. Pe o piata estimata la120-140 mil. euro, vanzarile Unilever pot fi estimate la 15-18 mil.euro la nivelul lui 2009, ceea ce plaseaza compania pe locul altreilea in clasamentul celor mai mari jucatori de profil pe careNestlé si-a mentinut pozitia de lider si anul trecut.

Producatorii romani, care inca domina piata cu o cota cumulatade 60-70%, vad ofensiva Algida orientata in special inspreNestlé.

Este posibil insa ca strategiile de promovare agresiva a celordoua multinationale pe piata inghetatei sa muste din cotele depiata ale companiilor autohtone si in acest an daca consumul nu isiva relua cresterea.

Cu ce branduri s-a impus Unilever pe piata intr-unsingur an

Algida

  • Algida, cu branduri precum Magnum, Carte d'Or sau Cornetto,este cel mai mare producator de inghetata la nivel global, cuvanzari anuale de peste 5 mld. euro
  • La inceputul verii trecute, Unilever a lansat pe piata un brandconceput special pentru Romania, Big Milk, situat pe un segment depret inferior
  • Big Milk a avut in 2009 aceeasi distributie ca si brandurilepremium ale Algida

Napoca

  • fara preluarea Napoca, Unilever nu ar fi ajuns la o cota depiata de 13% la finalul verii din 2009, pentru ca piata locala estedominata de produsele mainstream (situate pe segmentul mediu depret)
  • Napoca avea in 2008 o cota de piata estimata de ZF la 6-7%, cuvanzari sub 10 mil. euro
  • Cifra de afaceri a diviziei de inghetata Unilever la nivellocal poate fi estimata la peste 15 mil. euro in 2009, peste 50%din aceasta valoare fiind reprezentata de vanzarile Napoca
AFACERI DE LA ZERO